Skip to the main content

Preliminary communication

Utjecaj straha od učenja engleskog jezika na poslovnu komunikaciju

Lucija Bačić orcid id orcid.org/0000-0003-2857-4957 ; Zagreb University of Applied Sciences, Zagreb, Croatia
Marija Krstinić orcid id orcid.org/0000-0002-4551-0552 ; Zagreb University of Applied Sciences, Zagreb, Croatia


Full text: croatian pdf 455 Kb

page 109-120

downloads: 244

cite

Full text: english pdf 455 Kb

page 109-120

downloads: 459

cite


Abstract

Strah je normalna, prisutna reakcija u svim segmentima svakodnevnog života, ali samo ako je povremeno prisutna. Nerijetko se i u velikoj mjeri javlja kod učenja i komunikacije na stranom jeziku. Rezultat je često smanjena sposobnost i učinkovitost primjene stranog jezika u realnim životnim i poslovnim situacijama. Negativni stavovi i osjećaji spram učenja stranog jezika mogu uvelike usporiti, čak i onemogućiti napredak studenata u učenju. Ovim se radom istražuje problem učestalosti te uzroci i posljedice straha kod učenja engleskog jezika i time njegove buduće primjene u usmenoj i pisanoj poslovnoj komunikaciji studenata preddiplomskog studija elektrotehnike Tehničkog veleučilišta u Zagrebu. Podaci su prikupljeni anketom i upitnikom FLCAS (Foreign Language Classroom Anxiety Scale) na uzorku od 60 redovnih i 60 izvanrednih studenata. Dobiveni rezultati ukazuju na to da su glavni uzroci postojanja anksioznosti pristup u nastavi, nedovoljan broj sati engleskog jezika koji se izvodi u okviru redovite nastave, kao i nedovoljna razina predznanja koja onemogućava uspješnu komunikaciju čime se umanjuju prilike pri zapošljavanju i napredovanju na globalnom tržištu rada, kao i uspješnom obavljanju poslovnih aktivnosti u međunarodnom poslovnom okruženju.

Keywords

engleski jezik; negativni stavovi; strah; učenje; poslovna komunikacija; međunarodno poslovno okruženje

Hrčak ID:

213872

URI

https://hrcak.srce.hr/213872

Publication date:

21.12.2018.

Article data in other languages: english

Visits: 1.466 *