Skip to the main content

Professional paper

Strateško upravljanje talentima u funkciji jačanja konkurentnosti poduzeća

Matej Perkov ; Aspira University College, Zagreb, Croatia
Lidija Križan orcid id orcid.org/0000-0002-7881-0842 ; „Auto Hrvatska“ d.d., Zagreb, Croatia
Zlatko Hodak ; „Narodne novine“ d.d., Zagreb, Croatia


Full text: croatian pdf 596 Kb

page 221-236

downloads: 806

cite

Full text: english pdf 596 Kb

page 221-236

downloads: 1.557

cite


Abstract

Globalizirano, digitalizirano i dinamično tržište rada zahtijeva više razine i različite kombinacije kompetencija i kvalifikacija. Uz osnovne vještine, traže se talenti s fleksibilnijim kompetencijama primjerenima svakoj poslovnoj situaciji. Talentirani pojedinci strateški su resurs čije angažiranje i razvoj dovode do izvrsnosti organizacijskih performansi, a zadržavanje tih pojedinaca jača ekonomsku snagu same organizacije. Stoga je upravljanje talentima daleko više od traženja prave osobe za pravo radno mjesto. U ovome radu iznose se teorijske postavke i opisuju najbolje prakse strateškog upravljanja talentima (IKEA, LVMH, P&G i druge) u funkciji jačanja konkurentnosti poduzeća. Pod talentom se podrazumijeva ukupnost svih sposobnosti određene osobe, njezinih nadarenosti, vještina, znanja, iskustava, inteligencije, prosudbi, stavova, karaktera, motiva i kapaciteta da uči i raste. Strateško upravljanje talentima dio je upravljanja ljudskim resursima i temeljni preduvjet za donošenje i provedbu kvalitetnih korporativnih i poslovnih strategija. Cilj je rada istražiti pojam, značenje, osobitosti, pojavne oblike i multidimenzionalne utjecaje upravljanja talentima na konkurentnost poduzeća. Istraživačka hipoteza jest da učinkovito upravljanje talentima može rezultirati distinktivnom tržišnom konkurentnošću poduzeća, učestalijim uvođenjem novih ili renoviranih proizvoda i usluga, višom razinom zadovoljstva kupaca, manjim troškovima proizvodnje te većim povratom na ulaganje.

Keywords

strateško upravljanje talentima; konkurentnost poduzeća; upravljanje ljudskim resursima; tržište rada; globalizacija; IKEA; LVMH; P&G

Hrčak ID:

213880

URI

https://hrcak.srce.hr/213880

Publication date:

21.12.2018.

Article data in other languages: english

Visits: 3.924 *