Skip to the main content

Review article

https://doi.org/10.31664/ripu.2018.42.12

Od »sinteze likovnih umjetnosti« do Zagrebačkoga salona: prilog poznavanju djelovanja ULUH-a 1960-ih

Ana Šeparović orcid id orcid.org/0000-0002-1708-8358 ; The Miroslav Krleža Institute of Lexicography, Zagreb, Croatia


Full text: croatian pdf 403 Kb

page 167-178

downloads: 910

cite


Abstract

U radu se razmatraju dvije inicijative Udruženja likovnih umjetnika Hrvatske iz 1960-ih kojima je uporište u ideji o »sintezi likovnih umjetnosti«: organizacija izložbi Zagrebačkoga salona i zalaganje za obavezni postotak koji bi se odvajao za likovnu opremu pri svakoj javnoj izgradnji. Budući da ULUH u razdoblju 1950-ih i 1960-ih privilegira onu varijantu umjerenoga modernizma koja se zasniva na ideji o autonomiji umjetnosti, vrijedno je istaknuti te dvije inicijative koje proizlaze iz ideje o sintezi, kao projekta druge, racionalističke varijante modernizma. Pritom se razmatra reformatorski potencijal ideje o sintezi, koja je iskorištena kao sredstvo u procesu modernizacije i demokratizacije Društva u tome razdoblju ‘tranzicije’ ULUH-a iz doktrinarnog i birokratskog u moderno strukovno udruženje. Cilj je ovoga rada na temelju arhivske dokumentacije, prikazom jednoga segmenta svijeta umjetnosti 1960-ih, dijelom rasvijetliti njegovo funkcioniranje i institucionalnu infrastrukturu.

Keywords

Udruženje likovnih umjetnika Hrvatske; »sinteza likovnih umjetnosti«; Zagrebački salon; kulturna politika; izložbena politika

Hrčak ID:

216424

URI

https://hrcak.srce.hr/216424

Publication date:

1.12.2018.

Visits: 1.634 *