Skip to the main content

Original scientific paper

https://doi.org/10.32633/eb.4.1

Učeničko kumulativno povezivanje faza životnih ciklusa egzemplarnih organizama

Dorotea Vrbanović orcid id orcid.org/0000-0002-1519-8406 ; V. Gymnasium, Klaićeva 1, 10 000 Zagreb
Ines Radanović ; Department of Biology, Faculty of Science, University of Zagreb, Roosevelt square 6, 10 000 Zagreb
Valerija Begić ; Elementary school Sesvetski Kraljevec, Školska 10, 10 000 Zagreb


Full text: english pdf 748 Kb

page 17-21

downloads: 237

cite

Full text: croatian pdf 1.876 Kb

page 1-16

downloads: 945

cite


Abstract

Cilj ovog istraživanja bio je odrediti usvojenost i konceptualno razumijevanje koncepta Životni ciklusi kod učenika osnovne škole i gimnazije. U svrhu ostvarenja cilja učenici su rješavali slikovne zadatke primjene znanja i konceptualnog razumijevanja u on line sustavu e-učenja MoD. Analiza učeničkih odgovora uključivala je kodiranje odgovora i tumačenje biološkog značenja odgovora. Izdvojeni su i objašnjeni problemi i miskoncepcije vezani uz koncept Životni ciklusi te je analizirana uspješnost učinka kumulativnog provjeravanja. Prosječna riješenost provjere za 10 % odudara od srednje riješenosti provjera iz biologije na nacionalnoj razini. Pogrešan odabir slika za pojedine faze unutar životnog ciklusa upućuje na nedovoljnu vizualizaciju bioloških sadržaja od strane učenika, jer učitelji nisu u poučavanju koristili univerzalne obrasce, odnosno na njih upućivali. Slabije snalaženje učenika u univerzalnom obrascu posljedica je izostanka ili nedovoljne upotrebe grafičkih organizatora znanja tijekom učenja te nedovoljnog naglašavanja principa i poveznica pri poučavanju životnih ciklusa različitih organizama. Na rješavanje zadataka vezanih uz životni ciklus u kumulativnom slijedu učenja utječe složenost zadataka, kao i bolje poznavanje organizama koji se provjeravaju u povezanosti sa iskustvom učenja prema razini obrazovanja. Utvrđene miskoncepcije i problemi ukazuju na potrebu uvođenja nastavnih tehnika kao što je kumulativno učenje, uz izraženiju potrebu za vizualnom i iskustvenom potporom te uspostavljenjem uzročno-posljedičnih veza pri učenju.

Keywords

osnovna škola i gimnazija; koncept Životni ciklusi; konceptualno razumijevanje; kumulativno učenje i provjeravanje

Hrčak ID:

216460

URI

https://hrcak.srce.hr/216460

Publication date:

28.12.2018.

Article data in other languages: english

Visits: 2.141 *