Original scientific paper
https://doi.org/10.32633/eb.4.3
Razumijevanje koncepata ravnoteže i međuovisnosti kod učenika u dobi od 13 godina
Lea Zidar
orcid.org/0000-0002-2225-0487
; XV. gymnasium, Jordanovac 8, 10000 Zagreb
Valerija Begić
; Elementary school Sesvetski Kraljevec, Školska 10, 10 000 Zagreb
Marijana Bastić
; Elementary school Rudeš, Jablanska 51, 10 000 Zagreb
Ines Radanović
; Department of Biology, Faculty of Science, University of Zagreb, Roosevelt square 6, 10 000 Zagreb
Abstract
Cilj ovog istraživanja je utvrditi razumijevanje makrokoncepta Ravnoteža i međuovisnost u živome svijetu, na temelju odgovora učenika 7. razreda osnovne škole na zadatke sa Županijskog natjecanja iz Biologije 2018. godine. Odgovori učenika analizirani su u svrhu procjene sposobnosti učenika u rješavanju zadataka viših kognitivnih razina uz navedeni makrokoncept te uz zadatke koji povezuju više makrokoncepata. Analiza odgovora učenika uključivala je specifično kodiranje odgovora i tumačenje biološkog značenja odgovora učenika. Tijekom analize učeničkih odgovora utvrđeni su problemi i miskoncepcije osobito vezani uz koncept Međuovisnost živog svijeta i okoliša. Statistički značajna razlika utvrđena je kod miskoncepcija i problema vezanih uz proces disanja, te uz načine i uvjete prijenosa malarije. Izdvojeni problemi i miskoncepcije dati će jasnu sliku razumijevanja navedenog makrokoncepta, te će omogućiti učiteljima biologije bolje planiranje nastave pri obradi nastavnih sadržaja koji pružaju kontekst za poučavanje ovog makrokoncepta. Miskoncepcije koje su utvrđene tijekom analize, ukazuju na nužno osuvremenjivanje nastave biologije, te na veću potrebu korištenja primjene znanja, a manje reprodukcije, s naglaskom na iskustveno učenje i što samostalnije učeničke aktivnosti tijekom nastave biologije.
Keywords
natjecanje iz Biologije; međuovisnost; ravnoteža; osnovna škola; miskoncepcije
Hrčak ID:
216471
URI
Publication date:
28.12.2018.
Visits: 2.907 *