Skip to the main content

Original scientific paper

https://doi.org/10.21857/mnlqgc08oy

Poeta tona

Dalibor Davidović orcid id orcid.org/0000-0001-8675-0512 ; Muzička akademija Sveučilišta u Zagrebu, Odsjek za muzikologiju, Zagreb, Croatia


Full text: croatian pdf 382 Kb

page 319-343

downloads: 488

cite


Abstract

Umjetnička poetika Marka Radmija (1910-1996) obilježena je nepovjerenjem prema pojmu ‘skladatelj’, smatrajući da ovaj pretpostavlja redukciju onoga glazbenog na znanje i tehniku. Za razliku od toga, u zaboravljenom njemačkom izrazu Tondichter (‘poeta tona’) još se očuvalo ono bitno glazbeničkoga poziva, pa ga Radmio stoga radije izabire govoreći o sebi. U ovoj se studiji istražuje kakve posljedice ta promjena ima kako na sâmu Radmiovu glazbu, tako i na njegovu misao o glazbi. Pritom se otkriva dvostruko značenje reza, odnosno cezure, podjednako u njegovu glazbenom opusu i u njegovoj egzistenciji.

Keywords

Marko Radmio; Marko Kiš Šaulovečki; glazba 20. stoljeća; avangarda; Tondichter; dvostruki život; autsajder; samoća

Hrčak ID:

216712

URI

https://hrcak.srce.hr/216712

Publication date:

11.2.2019.

Article data in other languages: english

Visits: 1.538 *