Review article
Kvalitete komunikacije učenika i nastavnika tijekom nastavnih i izvannastavnih aktivnosti
Semir Šejtanić
orcid.org/0000-0002-8053-3979
; Nastavnički fakultet, Univerzitet „Džemal Bijedić” u Mostaru, Mostar, Bosna i Hercegovina
Abstract
Komunikacija je temeljni društveni proces u kome se pružaju i primaju informacije, ali i proces koji omogućuje međudjelovanje pojedinca i skupine, učenika i nastavnika, učenika i učenika, nastavnika i učenika. Većina međusobnih odnosa odvija se kroz interpersonalnu komunikaciju i sama uspješnost odgojno-obrazovnog procesa ovisi od kvalitete i uspješnosti međusobne komunikacije učenika i nastavnika. Vrlo je važno da nastavnici, osim znanja iz odgovarajućih predmeta, podučavaju učenike komuniciranju, ali i vještinama uspješne komunikacije. Ovaj rad bavi se komunikacijskim vještinama koje se mogu učiti, usavršavati i unaprjeđivati, kako u nastavi, tako i u izvannastavnim aktivnostima te su veoma važne u odnosima učenika i nastavnika, jer je loša komunikacija često uzrokom brojnih problema i nesporazuma. Istraživanje je imalo za cilj utvrditi i ispitati procjene i mišljenje učenika i nastavnika o podučavanju učenika komunikacijskim vještinama. Uzorak istraživanja činilo je 590 učenika i 315 nastavnika osnovnih i srednjih škola s područja Hercegovačke regije (Bosna i Hercegovina). Za prikupljanje podataka korištena je tehnika skaliranja likertovog tipa. Rezultati istraživanja pokazali su da je podučavanje učenika komunikacijskim vještinama prisutno u izvođenju nastave i izvannastavnih aktivnosti.
Keywords
izvannastavne aktivnosti; komunikacijske vještine; nastava
Hrčak ID:
216734
URI
Publication date:
21.12.2018.
Visits: 12.465 *