Media studies, Vol. 9 No. 18, 2018.
Preliminary communication
https://doi.org/10.20901/ms.9.18.5
Strateško planiranje i odnosi s javnošću u kulturi: primjer GDK -a „Gavella”
Karolina Zelenika
orcid.org/0000-0003-2308-7033
; graduated in Communication studies from the University Department of Croatian Studies, University of Zagreb, and graduated in Sociology from the Faculty of Social Sciences and Humanities, University of Zagreb, Croatia
Tanja Grmuša
orcid.org/0000-0002-2675-0171
; Zagreb School of Business, Zagreb, Croatia
Jelena Jurišić
; University Department of Croatian Studies, University of Zagreb, Croatia
Abstract
Kazališta, baš kao i tvrtke u korporativnom sektoru, imaju zadatak informiranja i održavanja odnosa s publikom. Za navedene zadaće pretežno su zaduženi odjeli marketinga, odnosa s javnošću ili pak propagande. Upravo zbog specifične organizacije odnosa s javnošću u kulturi, u suradnji s Gradskim dramskim kazalištem „Gavella”, provedena su dva kvalitativna i jedno kvantitativno istraživanje. Cilj prvog istraživanja bio je metodom dubinskog intervjua utvrditi kako djelatnici GDK-a „Gavella” doživljavaju stratešku komunikaciju kazališta. Nadalje, cilj drugog istraživanja, u kojemu je korištena metoda fokus-grupa, bio je analizirati imidž GDK-a „Gavella” te recepciju predstava kao programskog sadržaja kod publike. Konačno, cilj trećeg istraživanja, provedenog metodom ankete, bio je ispitati obilježja i preferencije publike GDK-a „Gavella”. Zaključci istraživanja pokazuju dvosmjeran utjecaj: imidža kazališta na očekivanja gledatelja putem repertoara te strateške komunikacije na imidž kazališta.
Keywords
imidž; kazališna publika; kazališni razgovori; kultura; odnosi s javnošću u kulturi; strateško planiranje
Hrčak ID:
218213
URI
Publication date:
28.12.2018.
Visits: 2.727 *