Original scientific paper
https://doi.org/10.15516/cje.v21i1.2922
Procjena vrednovanja eseja: kriteriji vrednovanja koje su izradili nastavnici i rubrike. Individualna i međusobna pouzdanost ocjenjivača i mišljenja nastavnika o tome
Veda Aslim-Yetis
orcid.org/0000-0002-0435-1217
; Anadolu University, Faculty of Education
Abstract
Pouzdanost ocjenjivača ima ključnu ulogu u vrednovanju eseja, koje mora biti valjano, pouzdano i učinkovito. Ciljevi ovoga istraživanja su: odrediti individualnu i međusobnu pouzdanost ocjenjivača na temelju dviju skupina ocjena koje je pet nastavnika/ocjenjivača dalo tijekom vrednovanja 10 raspravljačkih eseja koje su napisali studenti koji uče francuski jezik kao strani jezik, a vrednovanje se provodilo u skladu s kriterijima koje su nastavnici sami izradili i uz pomoć rubrika; razumjeti kriterije kojima su se koristili u procesu vrednovanja; zabilježiti što ocjenjivači/nastavnici koji su se prvi put u procesu vrednovanja koristili rubrikama misle o takvom načinu vrednovanja. Kvantitativni podaci pokazali su da je individualna pouzdanost ocjenjivača s obzirom na ocjene koje su dali na temelju vlastitih kriterija vrednovanja i na temelju rubrika niska; da je međusobna pouzdanost ocjenjivača niska i kada se radi o ocjenama na temelju vlastitih kriterija te da je međusobna pouzdanost ocjenjivača veća u procesu vrednovanja uz pomoć rubrika. Kvalitativni podaci dobiveni putem metode individualnih intervjua pokazali su da su se ocjenjivači koristili različitim kriterijima. Tijekom drugoga kruga individualnih intervjua nakon primjene rubrika ocjenjivači su primijetili da su im rubrike pomogle u postizanju veće objektivnosti, da su pozitivno utjecale na proces vrednovanja i da se mogu koristiti kako bi pomogli studentima u procesu učenja i kako bi poboljšali provedbu nastavnoga procesa.
Keywords
procjena; mješovit model istraživanja; pisanje
Hrčak ID:
220699
URI
Publication date:
27.3.2019.
Visits: 3.029 *