Skip to the main content

Original scientific paper

https://doi.org/10.15516/cje.v21i1.3440

Spolne i dobne razlike u stavovima srbijanskih učenika prema nastavi Tjelesne kulture i njihovim preferencijama prema načinu organizacije nastave

Bojan Mašanović ; University of Montenegro, Faculty for Sport and Physical Education


Full text: english pdf 195 Kb

page 213-231

downloads: 371

cite

Full text: croatian pdf 195 Kb

page 213-231

downloads: 350

cite


Abstract

Ovo istraživanje provedeno je s ciljem ispitivanja spolnih i dobnih razlika u stavovima srbijanskih učenika prema nastavi Tjelesne kulture i njihovim preferencijama prema načinu organizacije nastave. Uzorak od 542 učenika podijeljen je na 4 poduzorka: 140 učenica (13,51±0,41) i 129 učenika (13,47±0,33) sedmih razreda osnovnih škola, 134 učenice (16,49±0,36) i 139 učenika (16,44±0,37) drugih razreda srednjih škola. Kako bi se postigla svrha istraživanja, ispitanici su dobrovoljno popunili dva standardizirana upitnika. Za određivanje značajnosti razlika u stavovima prema nastavi Tjelesne kulture između učenika različitog uzrasta i različitoga spola koristila se ANOVA, a za ispitivanje značajnosti razlika u preferencijama učenika prema načinu organizacije nastave na satu Tjelesne kulture koristio se hi kvadrat test. Rezultati su pokazali da učenici osnovnih škola imaju značajno pozitivnije stavove prema nastavi Tjelesne kulture u odnosu na učenike srednjih škola i da mlađi učenici pokazuju više preferencija prema nastavi organiziranoj u spolno homogenim grupama, nasuprot starijim učenicima koji se radije opredjeljuju za rad u spolno mješovitim grupama. Zaključak ovog istraživanja jest da se stavovi srbijanskih učenika prema nastavi Tjelesne kulture i njihove preferencije prema načinu organizacije nastave na satu mijenjaju s uzrastom i u odnosu na pripadnost spolu.

Keywords

nastavni sat; osnovne i srednje škole; Srbija

Hrčak ID:

220707

URI

https://hrcak.srce.hr/220707

Publication date:

27.3.2019.

Article data in other languages: english

Visits: 1.672 *