Skip to the main content

Preliminary communication

MOTIVACIJA ZA POSTIGNUĆEM U POJAŠNJENJU NAMJERA ZA SAMOZAPOŠLJAVANJEM

Josipa Mijoč orcid id orcid.org/0000-0002-1864-3472 ; Sveučilište J. J. Strossmayera u Osijeku, Ekonomski fakultet


Full text: croatian pdf 618 Kb

page 223-244

downloads: 2.512

cite


Abstract

Teoretičari, psiholozi i istraživači značajnu pozornost usmjerili su prema istraživanju značenja, utjecaja i otkrivanja dimenzija motivacije na društvene fenomene. U pedesetim godinama prošlog stoljeća intenzivno su se izučavali koncepti motivacije. Proveden je velik broj studija koje analiziraju motivacijske faktore i upravo one rezultirale su mnogobrojnim teorijama motivacije za čije se podjele u literaturi pronalaze različiti pristupi. Istraživanjima motivacije ispituje se kako stajališta utječu na ponašanje pojedinaca, čime su pojedinci potaknuti na određena ponašanja i kako upravljati tim ponašanjem. Svrha ovoga rada je istraživanje motivacije za postignućem i prediktivne sposobnosti motivacije za postignuće kao mjernog konstrukta u izučavanju karijernog odabira, odnosno namjera za samozapošljavanjem mlađih dobnih skupina. Karijera samozaposlene sobe jedno je od mogućih rješenja i za nezaposlene mlade osobe, posebice ako je ono rezultat realizacije poslovne prilike. Za promicanje samozapošljavanja važno je utvrditi jesu li osobe radije spremne pokrenuti vlastiti posao, nego zaposliti se u privatnim ili državnim poduzećima. S ciljem ispitivanja namjera mlađih dobnih skupina koje se nalaze pred samim završetkom formalnog obrazovanja provedeno je istraživanje na studentima diplomskog studija Ekonomskog fakulteta u Osijeku (n=428). Rezultati regresijske analize pokazuju statistički značajnu povezanost ( = 0,254, p < 0,001) konstrukta motivacije za postignućem i namjera za sapomozapošljavanjem.

Keywords

teorije motivacije; motivacija za postignućem; namjere za samozapošljavanjem; WOFO mjerni instrument; regresijska analiza

Hrčak ID:

221033

URI

https://hrcak.srce.hr/221033

Publication date:

13.6.2019.

Article data in other languages: english

Visits: 3.606 *