Skip to the main content

Review article

https://doi.org/10.22598/pi-be/2019.13.1.143

ISHODI UČENJA NA PODRUČJU UPRAVLJANJA LJUDSKIM RESURSIMA I TRŽIŠTA RADA NA EKONOMSKIM FAKULTETIMA I SVEUČILIŠNIM ODJELIMA U RH – KRITIČKA ANALIZA

Aleksandra Krajnović orcid id orcid.org/0000-0003-0553-2690 ; University of Zadar, Department of Economics, Zadar, Croatia
Ivona Vrdoljak Raguž orcid id orcid.org/0000-0002-3237-4694 ; University of Dubrovnik, Department of Economics and Business Economics, Dubrovnik, Croatia
Jurica Bosna orcid id orcid.org/0000-0002-7633-4862 ; University of Zadar, Department of Economics, Zadar, Croatia


Full text: croatian pdf 561 Kb

page 143-164

downloads: 870

cite


Abstract

Ostvarivanje zahtjeva iz Hrvatskog kvalifikacijskog okvira (HKO) tijekom
procesa studiranja podrazumijeva analizu i usklađivanje sadržaja nastavnih kolegija radi
stjecanja ključnih kompetencija studenata koje će biti usklađene s potrebama tržišta rada.
Svrha istraživanja ovog rada je ispitati do koje mjere i na koji način su zastupljeni
studijski sadržaji na području upravljanja ljudskim resursima i tržišta rada te njihovoj
povezanosti, na sveučilišnim studijima na polju ekonomije u Republici Hrvatskoj.
Korištene su metode kritičke analize, studije slučaja, komparativne analize te rezultati
istraživanja projekta ECONQUAL. Autori su došli do sljedećih rezultata istraživanja:
vještina upravljanja ljudskim resursima jedna je od ključnih kompetencija koje traži
tržište rada kada su u pitanju studiji ekonomije; studijski programi ekonomije u pravilu
uključuju studijske sadržaje iz područja upravljanja ljudskim resursima unutar zasebnog
kolegija no pitanje upravljanja ljudskim resursima dotiče se i drugih, srodnih kolegija,
posebno na području menadžmenta; teorija o tržištu rada zastupljena je unutar različitih
kolegija, no pitanje aktualizacije tržišta rada, sektorska analiza na tržištu rada i slična
pitanja koja dovode u izravnu vezu situaciju na tržištu rada i strategije upravljanja
ljudskim resursima u poduzećima nisu obuhvaćene standardnim ishodima učenja
definiranima projektom ECONQUAL. To navodi autore na sljedeće implikacije: studijske
programe na polju ekonomije treba aktualizirati, u većoj mjeri primjenjivati nove
nastavne metode i druge inovacije u nastavnom procesu, u većoj mjeri međusobno povezivati nastavne sadržaje različitih kolegija, dinamizirati proces izmjena sadržaja
studijskih programa. Kao ograničenja istraživanja autori ističu detaljniji prikaz dviju
studija slučaja te ograničenje rada samo na pitanje sadržaja vezanih uz upravljanje
ljudskim resursima i tržište rada.

Keywords

Hrvatski kvalifikacijski okvir (HKO); ishodi učenja; upravljanje ljudskim resursima; Harvardski model upravljanja ljudskim resursima; tržište rada; ECONQUAL.

Hrčak ID:

221260

URI

https://hrcak.srce.hr/221260

Publication date:

17.6.2019.

Article data in other languages: english

Visits: 1.657 *