Skip to the main content

Review article

https://doi.org/10.22598/pi-be/2019.13.1.181

ŠPIJUNAŽA I BUSINESS INTELLIGENCE U SPORTU

Luka Leško ; Faculty of Kinesiology, University of Zagreb, Zagreb, Croatia


Full text: croatian pdf 400 Kb

page 181-195

downloads: 769

cite


Abstract

Politička, ekonomska, društvena i medijska moć sporta odavno je otvorila vrata
obavještajnom djelovanju. Utvrđenim nedostatkom sličnih studija u domeni sporta, rad
je imao dva cilja: 1) pregled slučajeva špijunaže u sportu; 2) identifikacija područja
primjene business intelligence metoda u sportu, s poslovnog i sportskog stajališta.
Pretraživani su znanstveno-stručni članci i zapisi autoritativnih svjetskih medija na
engleskom jeziku. Suprotno prikazanom pregledu slučajeva špijunaže iz domene
nezakonitog prisluškivanja i snimanja sportskih ekipa, provala u informatičke sustave,
prisvajanja tuđe imovine i sl., business intelligence kao legalna metoda daje novu
dimenziju sportskom ekosistemu, omogućujući sportskim organizacijama, savezima i
klubovima stjecanje komparativne prednosti nad konkurencijom. Osim u zakonskom
smislu, prednost business intelligence metoda nad špijunažom počiva i na činjenici da
omogućuje sustavnu, a ne tek periodičnu podršku sportsko-poslovnom procesu stoga se
pretpostavlja kako će uskoro zauzeti važno mjesto u sportskom ekosistemu. Identificirane
su dvije međupovezane razine primjenjivosti business intelligence metoda u sportu, u
svrhu ostvarenja poslovnih rezultata i u svrhu ostvarenja sportskih rezultata. Iako uz
određena ograničenja (pretraživanje materijala isključivo na engleskom jeziku), važnost
studije jest u osvještavanju o metodama nezakonitih špijunskih aktivnosti u sportu u svrhu
njihove prevencije, sprječavanja i sankcioniranja te u identifikaciji područja praktične
primjene business intelligence metoda u sportu (u punom ili djelomičnom opsegu).

Keywords

sportske organizacije; sportski ekosistem; poslovanje; analiza.

Hrčak ID:

221264

URI

https://hrcak.srce.hr/221264

Publication date:

17.6.2019.

Article data in other languages: english

Visits: 2.231 *