Business Excellence, Vol. 13 No. 1, 2019.
Original scientific paper
https://doi.org/10.22598/pi-be/2019.13.1.13
POTICANJE INOVACIJA U UČENJU I POUČAVANJU RADI UNAPRJEĐENJA KVALITETE VISOKOG OBRAZOVANJA
Ines Dužević
orcid.org/0000-0002-0722-6235
; Faculty of Economics & Business, University of Zagreb, Zagreb, Croatia
Tomislav Baković
orcid.org/0000-0003-0120-0082
; Faculty of Economics & Business, University of Zagreb, Zagreb, Croatia
Mia Delić
; Faculty of Economics & Business, University of Zagreb, Zagreb, Croatia
Abstract
Svrha ovog rada je istražiti inovativne prakse koje se mogu koristiti kao alat za
unaprjeđenje kvalitete visokog obrazovanja. Konkretnije, rad analizira kako specifične
inovacije doprinose ostvarenju strateških ciljeva te otkriva koje su najznačajnije prakse
visokih učilišta primijenjene u realizaciji tih ciljeva. Istraživanje je provedeno u dvije
faze: anketno istraživanje i strukturirani intervjui s vodstvom visokih učilišta. Anketno
istraživanje je provedeno u svrhu određivanja razine inovativnosti i aktivnosti strateškog
planiranja koje su implementirane na hrvatskim visokim učilištima. Ukupno je 135
članova vodstva odgovorilo na upitnik. Druga faza je uključila strukturirane intervjue s
predstavnicima vodstva 11 visokih učilišta. Istraživanja su pokazala da, iako većina
hrvatskih visokih učilišta ima implementirane strategije i planove za unaprjeđenje
kvalitete učenja i poučavanja, oni ne ispunjavaju svrhu motiviranja studenata i razvoja
praksi učenja i poučavanja. U ovom radu su integrirani različiti pristupi analizi kvalitete
učenja i poučavanja. Sveobuhvatan okvir za istraživanje kvalitete učenja i poučavanja
uključio je strateški menadžment, inovacije i upravljanje kvalitetom. Posebno se ističe
značaj inovativnih praksi za razvoj kvalitete učenja i poučavanja te se predlažu smjernice
za vodstvo visokih učilišta kako bi se unaprijedila kvaliteta učenja i poučavanja.
Keywords
kvaliteta usluge; inovacije; unaprjeđenje kvalitete; visoko obrazovanje; Hrvatska.
Hrčak ID:
221149
URI
Publication date:
17.6.2019.
Visits: 2.097 *