Business Excellence, Vol. 13 No. 1, 2019.
Preliminary communication
https://doi.org/10.22598/pi-be/2019.13.1.57
UTJECAJ SOCIOKULTURNIH ČIMBENIKA NA USPJEŠNOST INTERNACIONALIZACIJE TRGOVINE
Sreten Ćuzović
; University of Niš, Faculty of Economics, Niš, Serbia
Svetlana Sokolov Mladenović
orcid.org/0000-0002-9367-4252
; University of Niš, Faculty of Economics, Niš, Serbia
Đorđe Ćuzović
; Business School in Novi Sad, Serbia
Abstract
Za trgovačka društva koja šire svoje poslovanje izvan granica nacionalnog
tržišta, vrlo je važno da poznaju odrednice ili čimbenike koji će ovisiti o uspjehu strategije
internacionalizacije. U proteklih dvadeset godina teorijska i praktična istraživanja uočila
su te čimbenike kao kompleks ekonomskih, političkih, socioloških i kulturnih čimbenika,
od kojih u konačnici ovisi izbor specifičnog tržišta na kojem će djelovati u sljedećem
razdoblju. Osim toga, rezultati istraživanja u ovom području razmatraju faktore
internacionalizacije iz dva ugla, tj. iz ugla nacionalnog tržišta, kao potisne čimbenike
(eng. push factors), te iz ugla novog, stranog tržišta, kao privlačne čimbenike (eng. pull
factors). Cilj ovog rada je ispitati sociokulturne čimbenike internacionalizacije trgovine.
Ti će se čimbenici analizirati u smislu njihovog utjecaja na internacionalizaciju trgovine,
kao i utjecaja internacionalizacije na njih. Osnovna hipoteza koju treba testirati je da
sociokulturni čimbenici utječu na različite aktivnosti međunarodnih trgovinskih lanaca.
Kako bi se testirala hipoteza, provest će se empirijska istraživanja o sociokulturnim
čimbenicima internacionalizacije trgovine na srpskom tržištu.
Keywords
trgovina; maloprodaja; internacionalizacija; sociokulturni čimbenici.
Hrčak ID:
221248
URI
Publication date:
17.6.2019.
Visits: 2.875 *