Business Excellence, Vol. 13 No. 1, 2019.
Review article
https://doi.org/10.22598/pi-be/2019.13.1.105
GENERACIJA Z U TRADICIONALNIM PRODAVAONICAMA: PREGLED I PRIJEDLOZI ISTRAŽIVANJA
Katija Vojvodić
orcid.org/0000-0001-7870-1438
; University of Dubrovnik, Department of Economics and Business Economics, Dubrovnik, Croatia
Abstract
Za razliku od ranijih generacijskih skupina Baby Boomers, generacije X i
generacije Y, generacija Z (poznata i kao post-milenijska generacija) još je uvijek
nedovoljno istražena tema u kontekstu njezina maloprodajnog ponašanja. Iako postoje
znatne razlike među generacijama, može se tvrditi da svaka generacijska skupina utječe
na način poslovanja tradicionalnih maloprodavača. Uz to, tradicionalni se
maloprodavači suočavaju s rastućom konkurencijom, posebice od strane internetskih
maloprodavača. Osim toga, kupovne navike značajno mijenjaju maloprodajni sektor pa
tradicionalni maloprodavači moraju prilagoditi svoje strategije kako bi zadovoljili
zahtjeve suvremenih potrošača koji se brzo mijenjaju. Na temelju dosadašnje literature,
svrha je rada identificirati glavna obilježja post-milenijske generacije u kontekstu
tradicionalne maloprodaje. Nadalje, u radu se razvija okvir koji može dati smjernice za
buduća istraživanja i pomoći tradicionalnim maloprodavačima kako bi se bolje usmjerili
na post-milenijsku generaciju. Ključno je za tradicionalne maloprodavače pravilno
pristupiti generaciji Z kako bi učinkovitije osvojili taj tržišni segment te kako bi poboljšali
njihovo cjelokupno kupovno iskustvo.
Keywords
tradicionalni maloprodavači; generacija Z; ponašanje potrošača.
Hrčak ID:
221257
URI
Publication date:
17.6.2019.
Visits: 3.789 *