Informatologia, Vol. 52 No. 1-2, 2019.
Review article
https://doi.org/10.32914/i.52.1-2.6
DIGITALIZACIJA IZVJEŠTAJA OSJEČKIH GIMNAZIJA U ODJELU KNJIŽNICE MUZEJA SLAVONIJE
Marija Erl Šafar
; Faculty of Humanities and Social Sciences, University of Osijek, Osijek, Croatia
Tihana Lubina
; Faculty of Humanities and Social Sciences, University of Osijek, Osijek, Croatia
Izabela Mlinarević
; Elementary School Čakovci, Čakovci, Croatia
Abstract
Nakon što su školske knjižnice sredinom 19. stoljeća napokon dobile svoje zakonsko uporište, njihova je prosvjetiteljska i odgojno-obrazovna uloga, koja je, dakako, bila prisutna i ranije, sada postala još vidljivijom te se u sličnom obliku održala sve do današnjih dana. Naime, tadašnji je novi školski zakon „Osnova za organizaciju austrijskih gimnazija i realki“ iz 1849. godine iznjedrio prve konkretne odredbe o preporuci osnivanja, vođenja i funkcioniranja školskih knjižnica te je škole ujedno obvezao i na tiskanje godišnjih izvještaja u kojima su bile dužne navesti i povećanje nastavnih sredstava te izvor iz kojeg su pritekla. Danas se u Odjelu Knjižnice Muzeja Slavonije, između ostalog, čuvaju i školski godišnji izvještaji Realne gimnazije i Kraljevske velike gimnazije u Osijeku (1851. - 1921.), koji čine upravo nezaobilazan izvor za proučavanje povijesti osječkog srednjeg školstva i razvoja srednjoškolskih knjižnica. Uvidom u sadržaje dotičnih izvještaja došlo se, konačno, i do spoznaje o nužnosti stvaranja digitalnog repozitorija kako bi se osigurala adekvatna zaštita, a time i jednostavniji pristup i uporaba samih izvornika. Takav bi pristup ujedno unaprijedio i sam znanstveno-istraživački proces postavljanjem raspoložive povijesne građe u širi kontekst kulturno-povijesnih izvora grada Osijeka.
Keywords
godišnja školska izvješća; kulturni i povijesni resursi; digitalizacija; povijest školovanja; školske knjižnice
Hrčak ID:
222958
URI
Publication date:
30.6.2019.
Visits: 1.707 *