Filozofska istraživanja, Vol. 39 No. 1, 2019.
Preliminary communication
https://doi.org/10.21464/fi39111
Afirmacija psihološke uloge medija u procesima suvremene zapadne indoktrinacije
Danijela Godinić
orcid.org/0000-0002-7150-675X
; Knežija 9, HR–10000 Zagreb
Abstract
Temi psihološke uloge medija u procesima indoktrinacije političkih i korporativnih ideologija u zapadnim društvima pristupljeno je iz više perspektiva. Rad pruža pregled kritičke teorije medija, koja razmatra kako postmoderna propaganda pogoduje nastajanju fenomena ‘javnosti’ i institucije ‘PR-a’. Utvrđeno je da imperativ konzumerizma, koji inzistira na negaciji individualiteta, reproducira tipove osobnosti. Stoga je pojedinac modernog doba depersonalizirana individua koja je za konstrukciju svoje zbilje ovisna o medijima, političarima i oglašivačima te relativno novijim akterima – influencerima. Razmatra se kako kolektivni entiteti, sačinjeni od heterogenih pluralističkih institucija, mogu postati jezgra socijalnog ‘pathosa’. Rad nastoji dekonstruirati neke aspekte odnosa privrede, politike i medija te načina na koji se propagandnom retorikom utječe na psihu pojedinca i zajednica.
Keywords
javnost; politika; mediji; kapitalizam; propaganda; odnosi s javnošću; ideologija; filozofija medija
Hrčak ID:
224016
URI
Publication date:
6.3.2019.
Visits: 2.879 *