Skip to the main content

Preliminary communication

https://doi.org/10.21464/fi39111

Afirmacija psihološke uloge medija u procesima suvremene zapadne indoktrinacije

Danijela Godinić orcid id orcid.org/0000-0002-7150-675X ; Knežija 9, HR–10000 Zagreb


Full text: english pdf 506 Kb

page 135-158

downloads: 515

cite

Full text: croatian pdf 506 Kb

page 135-158

downloads: 613

cite


Abstract

Temi psihološke uloge medija u procesima indoktrinacije političkih i korporativnih ideologija u zapadnim društvima pristupljeno je iz više perspektiva. Rad pruža pregled kritičke teorije medija, koja razmatra kako postmoderna propaganda pogoduje nastajanju fenomena ‘javnosti’ i institucije ‘PR-a’. Utvrđeno je da imperativ konzumerizma, koji inzistira na negaciji individualiteta, reproducira tipove osobnosti. Stoga je pojedinac modernog doba depersonalizirana individua koja je za konstrukciju svoje zbilje ovisna o medijima, političarima i oglašivačima te relativno novijim akterima – influencerima. Razmatra se kako kolektivni entiteti, sačinjeni od heterogenih pluralističkih institucija, mogu postati jezgra socijalnog ‘pathosa’. Rad nastoji dekonstruirati neke aspekte odnosa privrede, politike i medija te načina na koji se propagandnom retorikom utječe na psihu pojedinca i zajednica.

Keywords

javnost; politika; mediji; kapitalizam; propaganda; odnosi s javnošću; ideologija; filozofija medija

Hrčak ID:

224016

URI

https://hrcak.srce.hr/224016

Publication date:

6.3.2019.

Article data in other languages: english

Visits: 2.879 *