Skip to the main content

Preliminary communication

https://doi.org/10.32903/zs.64.2.3

ODREDNICE STAVOVA OSMOGODIŠNJE DJECE I NJIHOVIH RODITELJA PREMA ROMIMA

Barbara Kalebić Maglica ; Filozofski fakultet Sveučilišta u Rijeci, Odsjek za psihologiju Rijeka, Hrvatska
Petra Anić ; Filozofski fakultet Sveučilišta u Rijeci, Odsjek za psihologiju Rijeka, Hrvatska
Melita Horvat ; Filozofski fakultet Sveučilišta u Rijeci, Odsjek za psihologiju Rijeka, Hrvatska


Full text: croatian pdf 7.995 Kb

page 41-50

downloads: 780

cite


Abstract

Cilj je ovoga istraživanja bio ispitati stav djece prema Romima ovisno o kontaktu koji imaju s tom stigmatiziranom skupinom i spolu djeteta. Također je ispitana povezanost osobina ličnosti roditelja s vlastitim i dječjim stavovima prema Romima. U istraživanju je sudjelovalo 45 djevojčica i 61 dječak te njihovi roditelji. Polovica djece pohađa školu zajedno s pripadnicima romske etničke manjine, dok druga polovica djece pohađa školu bez ijednog Roma. Djeca i roditelji ispunjavali su Skalu socijalne distance prema Romima s time da su roditelji još ispunili Skalu autoritarnosti i Petofaktorski upitnik ličnosti. Dobiveni rezultati pokazuju da dječaci koji pohađaju školu bez Roma imaju veću socijalnu distancu od djevojčica iz iste škole, no kada pohađaju školu zajedno s Romima, situacija je obrnuta. Roditeljsku socijalnu distancu moguće je predvidjeti na temelju škole koju dijete polazi i autoritarnosti, a dječju socijalnu distancu na temelju škole koju djeca pohađaju te na temelju ekstraverzije njihovih roditelja.

Keywords

djeca; kontakt; roditelji; socijalna distanca; stavovi prema Romima

Hrčak ID:

226250

URI

https://hrcak.srce.hr/226250

Publication date:

28.12.2018.

Article data in other languages: german english

Visits: 2.639 *