Skip to the main content

Review article

Suvremene kurikulumske polemike

Jelena Pavičić Vukičević ; Grad Zagreb, Republika Hrvatska


Full text: croatian pdf 202 Kb

page 203-218

downloads: 1.385

cite


Abstract

Kurikulum je jedan od ključnih odgojno-obrazovnih koncepata 20. i 21. stoljeća kojeg zbog
njegove kompleksnosti i višedimenzionalnosti nazivamo i ukupnom filozofijom odgojnoobrazovnog
procesa. Obrazovne politike važan su segment nacionalnog identiteta i nacionalne
suverenosti pa su pitanja vezana uz kurikulum kao temeljni dokument odgojno-obrazovnog
sustava često polemičke naravi i izazivaju raspravu znanstvene i stručne javnosti,
ali i svih ostalih dionika u društvu. Kako bi takva legitimna rasprava bila što kvalitetnija i
urodila barem minimalnim konsenzusom, nužno je odgovoriti na ključna pitanja o terminološkom
određenju pojma kurikulum, aksiološkoj dimenziji kurikuluma, njegovim sastavnicama
i konstrukciji kurikuluma te dionicima njegove izrade. Rasprava utemeljena
na suvremenim znanstvenim i stručnim spoznajama uvelike može pomoći u konstruktivnoj
javnoj raspravi o budućim modelima razvoja odgojno-obrazovnog sustava u Republici
Hrvatskoj, realno i legitimno postavljenim zahtjevima za promjene unutar sustava, kao
i za razvoj kurikuluma na suvremenim principima njegove konstrukcije, implementacije
i evaluacije.

Keywords

kurikulum; kurikulumske ideologije; vrijednosti; sastavnice kurikuluma; modeli konstrukcije kurikuluma; izrađivači kurikuluma

Hrčak ID:

226947

URI

https://hrcak.srce.hr/226947

Publication date:

15.10.2019.

Visits: 2.335 *