Professional paper
Kako ocjenjujemo i nagrađujemo kvalitetu ?
Davor Štimac
; Medicinski fakultet Sveučilišta u Rijeci
Tanja Ivankić
; Jedinica za kvalitetu Kliničkog bolničkog centra Rijeka
Abstract
Sustav mjera za ostvarivanje i unapređenje sveobuhvatne kvalitete zdravstvene zaštite u
Republici Hrvatskoj te implementacija i praćenje obveznih indikatora kvalitete za bolničke
zdravstvene ustanove definirani su putem zakonskih propisa. Pokazatelji (indikatori) kvalitete
kvantitativna su osnova za analizu, praćenje i poboljšanje. Oni definiraju kako, kada i
gdje skupljati podatke te se na temelju analize tih podataka može uvidjeti što treba promijeniti
u dosadašnjoj praksi i kako unaprijediti trenutačni postupak koji će time dati bolje i
učinkovitije rezultate. Indikatorima kvalitete može se ocijeniti kvaliteta rada u zdravstvenom
sustavu. Agencija za kvalitetu i akreditaciju u zdravstvu i socijalnoj skrbi unaprijedila
je sustav praćenja kvalitete zdravstvene skrbi i sigurnosti pacijenta sukladno međunarodnim
kriterijima, a na temelju svojih zakonskih obveza i nadležnosti. Osim obveznog praćenja
indikatora kvalitete koji je određen nacionalnim zakonodavstvom, pri čemu je stimulacija
prvenstveno na ustanovi da učini određene promjene za poboljšanje, Hrvatski zavod
za zdravstveno osiguranje započeo je 2015. s projektom praćenja uspješnosti i kvalitete rada
bolnica. Pokazatelji rada bolničkih zdravstvenih ustanova doneseni su s ciljem svojevrsnog
„nagrađivanja” ustanova, a uključuju odabrane ključne pokazatelje uspješnosti (key performance
indicators, KPI) i pokazatelje kvalitete (quality indicators, QI).
Keywords
indikatori kvalitete; Hrvatski zavod za zdravstveno osiguranje; pokazatelji uspješnosti; pokazatelji kvalitete
Hrčak ID:
226978
URI
Publication date:
15.10.2019.
Visits: 1.913 *