Podravski zbornik, No. 38, 2012.
Professional paper
Baštinski centar Hlebine kao kulturni i turistički proizvod
Marijan Špoljar
Abstract
Posljednjih godina u mnogim se županijskim i državnim razvojnim dokumentima naiva razmatra ne samo kao značajan kulturni, nego i turistički resurs, povezan s mnogim elementima društvenog i ekonomskog razvoja. U središtu tih projekcija je Galerija naivne umjetnosti u Hlebinama, kao institucija koja bi trebala voditi i koordinirati čitav niz aktivnosti vezanih uz planirani razvoj. Međutim, za takvu zahtjevnu ulogu potrebna je transformacija Galerije: iznosim
prijedlog, temeljen na suvremenim kulturalnim, muzeološkim i razvojnim strategijama, da ona postane Baštinski centar Hlebine, s proširenim muzejsko-galerijskim dijelom, muzejom na otvorenom (eko/etno selo) i turističkim odjelom. U tekstu se, osim dijela gdje se obrađuje povijest, sadašnje stanje i budućnost Galerije, razmatraju i problemi kulturnog i ruralnog turizma te pitanja identitetskog značaja naivne umjetnosti, posebno u odnosu na teze iznesene u Podravskom
zborniku 2011. godine gdje piše kako fenomen Hlebinske škole nema povijesne korijene ni društvenu i kulturnu utemeljenost.
Keywords
identitet; kulturni i ruralni turizam; naiva; Galerija naivne umjetnosti; Baštinski centar Hlebine
Hrčak ID:
227714
URI
Publication date:
5.11.2012.
Visits: 774 *