Skip to the main content

Original scientific paper

Suvremene izborne kampanje i kako one utječu na demokratski proces

Marijana Grbeša ; Faculty of Political Science, University of Zagreb, Zagreb, Croatia


Full text: croatian pdf 218 Kb

page 49-59

downloads: 3.434

cite


Abstract

Raspad tradicionalnih društvenih veza, razvoj masovnih medija i
uspon političkog marketinga promijenili su strukturu i pravac izbornih
kampanja. Suvremene, medijski posredovane izborne kampanje
danas su predmetom žustrih rasprava. Na jednoj su strani oni koji
tvrde da kampanje pojednostavnjuju političku stvarnost, manipuliraju
biračima, potiču biračku apatiju i dugoročno pridonose demokratskom
deficitu. Na drugoj su, pak, strani istraživači koji smatraju da su
se kampanje morale prilagoditi novoj komunikacijskoj okolini, da
samo atraktivne, medijima prilagođenje kampanje mogu pobuditi pozornost
birača te da dobar dio kampanja ipak pozitivno utječe na izbornu
participaciju i znanje birača o političkim procesima. Ovaj je
tekst pokušaj da se prikažu argumenti jedne i druge strane te da se
odgovori koliko i kako izborne kampanje utječu na demokratski proces.

Keywords

politički marketing; politička komunikacija; izborne kampanje; demokratski proces; birači

Hrčak ID:

21050

URI

https://hrcak.srce.hr/21050

Publication date:

18.1.2006.

Article data in other languages: english

Visits: 5.915 *