Skip to the main content

Review article

OD TEHNIKE UVJERAVANJA DO PRIKRIVENOGA OGLAŠIVANJA

Davorka Topić Stipić ; Faculty of Humanities and Social Sciences, University of Mostar
Ivana Primorac Bilaver ; Faculty of Humanities and Social Sciences, University of Mostar
Marijan Primorac ; Faculty of Humanities and Social Sciences, University of Mostar


Full text: croatian pdf 265 Kb

page 315-335

downloads: 276

cite

Full text: english pdf 45 Kb

page 336-336

downloads: 139

cite


Abstract

Na temelju primjera iz tiska u Bosni i Hercegovini te usporedbe sa stanjem
u Sloveniji i Hrvatskoj u radu se pojašnjavaju razlozi pojavljivanja
i modusi funkcioniranja prikrivenoga oglašivanja. U prvome se dijelu donosi
kratak prikaz Europske direktive o prikrivenome oglašivanju koja
ovaj problem rješava samo s obzirom na audio-vizualna sredstva, dok
tisak i nadalje ostaje prepušten samoregulaciji. U drugome se dijelu pojašnjavaju
uloga i funkcije medija u društvu te reguliranje takvih pojava
bilo etičkim bilo profesionalnim kodeksima koji su na snazi u Bosni i
Hercegovini i u nekim europskim državama. Kao poseban dio obrađuje se
pitanje profesionalaca koji se bave odnosima s javnosti te njihov izravan
ili neizravan utjecaj na pojavljivanje i obujam prikrivenoga oglašivanja.
Na kraju, kao ilustracija neprofesionalnoga i gotovo manipulatorskoga
djelovanja nekih medijskih radnika, donosi se nekoliko primjera iz domaćega
tiska koji su se pokazali kao klasični uzorci prikrivenoga oglašivanja
ili su pak čisti primjeri tekstova PR-stručnjaka.

Keywords

prikriveno oglašivanje; Europska direktiva o prikrivenome oglašivanju; uvjeravanje; manipulacija; kodeksi; odnosi s javnosti

Hrčak ID:

229983

URI

https://hrcak.srce.hr/229983

Publication date:

14.12.2009.

Article data in other languages: english

Visits: 1.380 *