Original scientific paper
Mogućnost uvođenja bioetičkog obrazovanja u srednje škole i na fakultete u Sjevernoj Makedoniji
Dejan Donev
orcid.org/0000-0001-5449-215X
; Institute of philosophy, Faculty of philosophy, University “St. Cyril and Methodius” in Skopje
Trajche Stojanov
; Faculty of Educational Sciences, University “Goce Delčev” of Stip
Abstract
Danas je bioetika vrlo važno i složeno polje mišljenja i aktivnosti. Prijete nam mnogi problemi vezani za zdravlje, zagađenost okoliša, nasilje, sukobe, ljudski nemar, kriminalna djela, kao i štetna ponašanja drugačijih vrsta i sežu sve do srži ljudske vrste. Svi ovi problemi traže ozbiljan i brzi ljudski odgovor. Iz ovoga je razloga vrlo važno uvesti bioetičko obrazovanje za sve ljude. Ovaj rad se bavi problemom implementacije etičkog i bioetičkog obrazovanja u makedonski školski sustav. Nudi kratak pregled dosadašnjih aktivnosti u ovom polju i pokušava staviti u kontekst neke teoretske pristupe za etičko i bioetičko obrazovanje. Glavna teza jest da bi se osnovna razina etičkog i bioetičkog obrazovanja trebali organizirati kao moralno obrazovanje, ali na razini srednjoškolskog i fakultetskog obrazovanja, jer pristup bi trebao biti kritičko mišljenje, a koje je najprimjerenije za tu dob.
Keywords
bioetika; obrazovanje; etika; srednja škola; fakultet
Hrčak ID:
230851
URI
Publication date:
19.12.2019.
Visits: 1.817 *