Skip to the main content

Review article

Bioetika u budućnosti: ekološki odgoj od predškolske dobi. Dramsko glazbena radionica kao primjer

Ana Popović orcid id orcid.org/0000-0003-0083-1106 ; Faculty of Education, J. J. Strossmayer University of Osijek, Croatia
Mira Perić ; Faculty of Education, J. J. Strossmayer University of Osijek, Croatia


Full text: english pdf 172 Kb

page 279-301

downloads: 416

cite


Abstract

U današnjem društvu javno mnijenje igra veliku ulogu u donošenju različitih zakonskih mjera i regulativa, pa tako i onih vezanih za područje bioetike. Zbog toga stručnjaci imaju obavezu pravovremenog i točnog informiranja javnosti, a na pedagozima je da odgoje nove generacije kako bi postali odgovorni građani koji mogu donositi informirane odluke. U školstvu se prije par godina pokušao provesti projekt zdravstvenog odgoja, a zatim i građanskog odgoja i obrazovanja. Tim kurikulumom predviđeno je da učenik kao građanin razredne, školske i lokalne zajednice razvije ljudskopravne, političke, društvene, kulturne, gospodarske i ekološke kompetencije. Predviđen je spiralno-razvojni model uvođenja po obrazovnim ciklusima, počevši od 1. razreda osnovne škole. No, građanskim odgojem ipak se bavi i nacionalni kurikulum za rani i predškolski odgoj koji predviđa razvoj socijalnih i građanskih kompetencija u djece rane i predškolske dobi. Problematika bioetike i okoliša još je uvijek nedovoljno transparentna u javnosti. Zbog toga je pravilan ekološki odgoj od predškolske dobi vrlo važan. Pri odgoju i obrazovanju u predškolskoj dobi bitan je pravilan pristup, a suvremena pedagogija naglašava važnost učenja kroz igru. Umjetnička područja nameću se kao idealan okvir u koji možemo smjestiti različite sadržaje. Dramsko glazbena radionica kojom će se djeci kroz igru razviti svijest o različitim problematikama predstavlja stoga idealan poligon za odgoj i obrazovanje odgovornog i informiranog građanina. Za potrebe demonstracije povodom Prvih osječkih dana bioetike organizirana je jedna takva dramsko glazbena radionica. Priča koja se koristila u radionici je iz slikovnice Aleix Cabrere i Rose M. Curto: Niko i prehrana. Njome se kroz igru i priču djeci naglasilo važnost pravilne prehrane i osvijestilo potrebu za time da znaju što zapravo jedu te odakle i na koji način dolazi hrana. Ovaj rad koristi održanu radionicu kao polaznu točku pri diskusiji o ulozi umjetničkih područja i pedagoga u stvaranju odgovornog i informiranog građanina u temama bioetike i zaštite okoliša te važnosti ranog i predškolskog odgoja u tom procesu.

Keywords

oblikovanje javnog mnijenja; građanski odgoj; dramske igre; glazbene igre; dramsko-glazbena radionica; bioetika

Hrčak ID:

230862

URI

https://hrcak.srce.hr/230862

Publication date:

19.12.2019.

Article data in other languages: english

Visits: 1.284 *