Skip to the main content

Preliminary communication

Ponašanje potrošača u kupnji i konzumaciji svježe rajčice

Ljubica Živković ; University in Zagreb, Faculty of Agriculture in Zagreb, Zagreb
Željka Mesić ; University in Zagreb, Faculty of Agriculture in Zagreb, Zagreb
Marina Tomić Maksan ; University in Zagreb, Faculty of Agriculture in Zagreb, Zagreb


Full text: croatian pdf 226 Kb

page 132-141

downloads: 350

cite


Abstract

Cilj istraživanja bio je utvrditi ponašanje potrošača u kupnji i potrošnji svježe rajčice, razloge konzumacije svježe rajčice, te važnost ekstrinzičnih i intrinzičnih obilježja svježe rajčice. Anketno ispitivanje provedeno je na uzorku od 100 potrošača svježe rajčice. Najveći udio ispitanika konzumira svježu rajčicu u sezoni dva do tri puta tjedno, u količinama 0,5 – 1 kg tjedno. Ispitanici najčešće kupuju svježu rajčicu u supermarketima i na gradskim tržnicama. Najviše potrošača kupuje rajčicu u rinfuzi, dok samo manji udio kupuje pakiranu rajčicu. Glavni razlog za konzumiranje svježe rajčice jest da je svježa rajčica osvježavajuća ljetna salata te da je zdrava i nutritivno vrijedna namirnica. Od intrinzičnih obilježja svježe rajčice ispitanicima su najvažniji okus i sočnost, pri čemu preferiraju intenzivan okus rajčice s velikim udjelom soka. Od ekstrinzičnih obilježja svježe rajčice za ispitanike su najvažniji tvrdoća ploda i podrijetlo svježe rajčice, a najviše preferiraju tvrdu svježu rajčicu i domaće podrijetlo. Rezultati istraživanja su od velike važnosti za proizvođače svježe rajčice u svrhu planiranja proizvodnje i odabira sorti rajčice koje zadovoljavaju preferencije potrošača. Također, rezultati pružaju korisne informacije trgovcima i marketarima pri izradi marketing strategija za unapređenje prodaje.

Keywords

svježa rajčica; potrošači; intrinzična obilježja; ekstrinzična obilježja

Hrčak ID:

231064

URI

https://hrcak.srce.hr/231064

Publication date:

17.11.2019.

Article data in other languages: english

Visits: 952 *