Skip to the main content

Review article

Struktura i izgledi za razvoj hrvatskog tržišta mikrozelenja

Marija Cerjak orcid id orcid.org/0000-0003-0696-4364 ; University in Zagreb, Faculty of Agriculture in Zagreb, Zagreb
Marija Rustan ; University in Zagreb, Faculty of Agriculture in Zagreb, Zagreb
Josip Juračak orcid id orcid.org/0000-0002-7745-2019 ; University in Zagreb, Faculty of Agriculture in Zagreb, Zagreb


Full text: croatian pdf 224 Kb

page 142-152

downloads: 1.750

cite


Abstract

Rastuća potražnja za funkcionalnom hranom dovela je i do povećanog interesa potrošača za mikrozelenjem, odnosno mladim izdancima različitog povrća, aromatičnog bilja i žitarica. Cilj ovog istraživanja bio je definirati lanac opskrbe mikrozelenjem u Hrvatskoj, istražiti motive članova opskrbnog lanca za uvođenje mikrozelenja u svoje poslovanje, kao i ispitati mogućnosti razvoja ovog tržišta. Provedeno je kvalitativno istraživanje uz pomoć polustrukturiranih intervjua s 11 članova lanca opskrbe: 4 proizvođača, 5 trgovaca i 2 restorana. Iako je ponuda mikrozelenja relativno mala na domaćem tržištu, rezultati istraživanja pokazuju da se koriste različiti kanali za njegovu prodaju: restorani, supermarketi, trgovine zdrave hrane, gradske tržnice, sajmovi i prodaja na gospodarstvu. Glavni motivi pokretanja proizvodnje su dodatni prihod, relativno jednostavna proizvodna tehnologija i želja za inovativnošću u poslovanju. Trgovci na malo uveli su mikrozelenje u svoj asortiman zbog potražnje potrošača i zbog visokih hranjivih vrijednosti mikrozelenja. Restorani su unijeli mikrozelenje u svoje jelovnike slijedeći trendove moderne kuhinje. U skoroj budućnosti očekuje se značajan porast potrošnje mikrozelenja, što će dovesti i do povećanja ponude u smislu količina i asortimana. Međutim, jedna od glavnih prepreka budućem rastu tržišta jeste slaba informiranost potrošača o mikrozelenju.

Keywords

mikrozelenje; opskrbni lanac; motivi; Hrvatska

Hrčak ID:

231065

URI

https://hrcak.srce.hr/231065

Publication date:

17.11.2019.

Article data in other languages: english

Visits: 3.122 *