Skip to the main content

Professional paper

Béla Tarr: filozofsko–psihoanalitički osvrt

Jasmina Tomašević ; Faculty of Humanities and Social Sciences University of Zagreb, Zagreb, Croatia


Full text: croatian pdf 200 Kb

page 260-271

downloads: 533

cite


Abstract

Ovaj rad bavi se filozofsko-psihoanalitičkim osvrtom na filmografiju mađarskog redatelja Béle Tarra, dijelom nastalu u suradnji s njegovim sunarodnjakom, nagrađivanim spisateljem, Lászlóm Krasznahorkaijem. U radu analiziraju se filmovi Prokletstvo, Werckmeisterove harmonije, Sotonski tango te Torinski konj, pri čemu se posebna pažnja pridaje psihoanalitičkom pojmu žudnje (posebice kroz psihoanalitičku teoriju Jacquesa Lacana i Slavoja Žižeka), te njezinu odredbenu moć u životu likova, njihovoj međusobnoj interakciji, ali i odnosu s društvom i društvenim normama. Također, osvrt uspostavlja prve tri navedena filma kao svojevrsnu lakanovsku trijadu povezanu žudnjom, koja u sebi nosi cjelokupnost Tarrove filmografije.

Keywords

Béla Tarr; László Krasznahorkai; žudnja; Prokletstvo; Torinski konj; Sotonski tango; Werckmeisterove harmonije.

Hrčak ID:

232447

URI

https://hrcak.srce.hr/232447

Publication date:

20.12.2019.

Visits: 1.244 *