Skip to the main content

Review article

STANDARDI ZA INFORMACIJSKO-KOMUNIKACIJSKU TEHNOLOGIJU (ICT)

Giorgio Sinković ; Faculty of Economy and Tourism in Pula, University of Rijeka, Rijeka, Croatia
Vanja Bevanda ; Faculty of Economy and Tourism in Pula, University of Rijeka, Rijeka, Croatia


Full text: croatian pdf 288 Kb

page 295-300

downloads: 1.794

cite


Abstract

Brza, intenzivna primjena informacijsko/komunikacijskih tehnologija (IKT) u suvremenom poslovanju može se zahvaliti, između ostalog i kontinuiranoj standardizaciji tog područja. Uvođenjem i prilagodbom novih standarda, poduzeće može steći značajne kompetitivne prednosti, odnosno, u protivnom imati značajne poteškoće u poslovanju. Usprkos navedenom, u znanstvenoj literaturi je zamjetan nedostatak studija koje analiziraju različite standardizacijske koncepte, procese, strategije i efekte njihove primjene. U radu je istražena razvojna perspektiva standardizacije i učinjena usporedba postojećih s novim međunarodnim IKT standardima, te time kreiran temelj za njihovu primjenu i poslovno odlučivanje. Nedavno objavljene skupine standarda ISO 20000 i ISO 27000 ukazuju da se IKT standardi grupiraju oko pojedinih tema po uzoru na ranije objavljene standarde ISO 9000 i ISO 14000. Pretpostavka je postojanje međuovisnosti navedenih standarda koja omogućuje usklađivanje djelatnosti pojedine organizacije generičkim i specifičnim zahtjevima kao osnove za istodobno dobivanje različitih certifikata. Stvaranje preduvjeta za primjenu i održavanje pojedine skupine standarda ovisi o odluci managementa i poslovnoj politici konkretne organizacije.

Keywords

informacijske i komunikacijske tehnologije; standardizacija; kvaliteta; sigurnost; ISO 20000; ISO 27000

Hrčak ID:

21532

URI

https://hrcak.srce.hr/21532

Publication date:

27.12.2007.

Article data in other languages: english

Visits: 3.615 *