Informatologia, Vol. 40 No. 4, 2007.
Review article
PROMJENE I INFORMACIJSKI RAZVOJ U ĐAČKIM DOMOVIMA SLOVENIJE
Olga Dečman Dobrnjič
; Boarding school Ivan Cankar, Ljubljana, Slovenia
Metod Černetič
; Faculty of Organizational Sciences, University of Maribor, Kranj, Slovenia
Abstract
U razdoblju samostalne Republike Slovenije dolazi do naglog pada upisa. Nova ekonomija na području školstva je usmjerena tržišno i profitno, dok su socijalistički modeli đačkih domova karakteristični za bivšu Jugoslaviju u domeni državne regulative, usmereni socijalno. Menadžment domova u Sloveniji kreće se između dvije ekstremne varijante: ukinuti đačke domove kao organizacije ili izabrati put razvoja i uvođenja novih modela đačkih domova. U vremenu samostalne Slovenije smanjuje se broj upisanih učenika u đačke domove. Raskorak između domskih kapaciteta i popunjenosti , proizlazi iz politike planiranja izgradnje domova 80-ih godina, koja se temeljila na očekivanome prilivu korisnika iz drugih republika bivše Jugoslavije, te vizije gospodarskog razvoja pojedinih krajeva, koja se nije ostvarila.U članku se govori o ulozi đačkog doma kao organizacije, politici vođenja menadžmenta, a iznose se i neki podac o broju korisnika. Također, u radu se predstavlja razvojno socijalni teorijski model đačkog doma, koji se lako razvija u novom, promijenjenom, europskom okruženju.
Keywords
obrazovanje; učenički dom; organizacijske promjene
Hrčak ID:
21534
URI
Publication date:
27.12.2007.
Visits: 1.945 *