Skip to the main content

Review article

PROMJENE I INFORMACIJSKI RAZVOJ U ĐAČKIM DOMOVIMA SLOVENIJE

Olga Dečman Dobrnjič ; Boarding school Ivan Cankar, Ljubljana, Slovenia
Metod Černetič ; Faculty of Organizational Sciences, University of Maribor, Kranj, Slovenia


Full text: english pdf 152 Kb

page 308-313

downloads: 634

cite


Abstract

U razdoblju samostalne Republike Slovenije dolazi do naglog pada upisa. Nova ekonomija na području školstva je usmjerena tržišno i profitno, dok su socijalistički modeli đačkih domova karakteristični za bivšu Jugoslaviju u domeni državne regulative, usmereni socijalno. Menadžment domova u Sloveniji kreće se između dvije ekstremne varijante: ukinuti đačke domove kao organizacije ili izabrati put razvoja i uvođenja novih modela đačkih domova. U vremenu samostalne Slovenije smanjuje se broj upisanih učenika u đačke domove. Raskorak između domskih kapaciteta i popunjenosti , proizlazi iz politike planiranja izgradnje domova 80-ih godina, koja se temeljila na očekivanome prilivu korisnika iz drugih republika bivše Jugoslavije, te vizije gospodarskog razvoja pojedinih krajeva, koja se nije ostvarila.U članku se govori o ulozi đačkog doma kao organizacije, politici vođenja menadžmenta, a iznose se i neki podac o broju korisnika. Također, u radu se predstavlja razvojno socijalni teorijski model đačkog doma, koji se lako razvija u novom, promijenjenom, europskom okruženju.

Keywords

obrazovanje; učenički dom; organizacijske promjene

Hrčak ID:

21534

URI

https://hrcak.srce.hr/21534

Publication date:

27.12.2007.

Article data in other languages: english

Visits: 1.989 *