Skip to the main content

Professional paper

https://doi.org/10.47960/2712-0457.2019.2.1.27

POLITIČKA KOMUNIKACIJA NADRUŠTVENIM MREŽAMA – KANALOTVORENE KOMUNIKACIJE S GRAĐANIMAILI SUKREATOR IMIDŽA POLITIČKIH ELITA(SLUČAJ HRVATSKA I SLOVENIJA)

Gordana Lesinger ; Josip Juraj Strossmayer University of Osijek, Osijek, Hrvatska
Vjekoslav Đaić ; Josip Juraj Strossmayer University of Osijek, Osijek, Hrvatska
Branimir Felger ; Josip Juraj Strossmayer University of Osijek, Osijek, Croatia


Full text: croatian pdf 636 Kb

page 27-34

downloads: 746

cite

Full text: english pdf 144 Kb

page 35-35

downloads: 228

cite


Abstract

Prednosti komunikacije te lakšu dostupnost ciljnih javnost preko društvenih mreža prepoznale su i
političke elite te su, osim tradicionalnih oblika komunikacije, političku komunikaciju obogatile društvenim
medijima. Dominantna društvena mreža u Hrvatskoj je Facebook, iako nemali broj osoba iz
javnoga života koristi i Twitter kao sredstvo komunikacije. Premda se raspravlja jesu li društveni
mediji unaprijedili demokraciju ili je ugrozili, činjenica je da je ta platforma omogućila transparentniju
i dostupniju komunikaciju koja zasigurno utječe na izgradnju imidža pojedinaca i institucija iz
političke arene, kojima je takav oblik komunikacije omogućio i izgradnju vlastite virtualne zajednice.
Struktura rada sastoji se od nekoliko većih cjelina i pripadajućih podcjelina.
Razlike koje su uočene istraživanjem upućuju na to da su institucije, dakle ministarstva, u Sloveniji
u daleko većoj mjeri prisutna u viralnome prostoru nego li je to slučaj u Hrvatskoj. Gledaju li se
sami nositelji javne vlasti, ministri, oni su u Hrvatskoj, za razliku od Slovenije, prisutniji sa svojim
službenim Facebook stranicama. Takvi rezultati, iako znakoviti, ne upućuju na to da se u Hrvatskoj
i Sloveniji komunikacija na digitalnim platformama koristi u svrhu političkoga diskursa ili u cilju
informiranja ključnih aktera te posljedično kreiranja javnoga mišljenja o nekome političkom pitanju

Keywords

politička komunikacija; društvene mreže; Facebook; imidž; javnost

Hrčak ID:

233223

URI

https://hrcak.srce.hr/233223

Publication date:

10.12.2019.

Article data in other languages: english

Visits: 2.572 *