Skip to the main content

Review article

DEMOKRATSKO OBRAZOVANJE KAO TEMELJ POSTMODERNOG KURIKULA

Ivan Beroš ; Fakultet prirodoslovno-matematičkih i odgojnih znanosti Mostar, Mostar, Bosna i Hercegovina


Full text: english pdf 57 Kb

page 27-27

downloads: 184

cite

Full text: croatian pdf 124 Kb

page 9-26

downloads: 1.263

cite


Abstract

Odgoj i obrazovanje čine jedan od čimbenika uspješne zajednice odgajajući i obrazujući građane sposobne za aktivno sudjelovanje u participativnoj demokraciji. Važnost obrazovanja za demokraciju je prepoznao još John Dewey, no implementacija ideje je otežana usponom neoliberalizma kao dominantne svjetske ideologije. Kontradikcije između ciljeva i metoda demokracije te neoliberalizma očituju se na području kurikula koji, pod utjecajem postmodernizma, postaje fleksibilniji i otvoreniji za različite diskurse iviđenje stvarnosti iz pozicije drugog. Začetke demokratskog obrazovanja nalazimo u idejama alternativnih škola uspostavljenih u Njemačkoj, Engleskoj te Norveškoj.Istinsko demokratsko obrazovanje zahtjeva transformaciju cjelokupnog odgojno-obrazovnog sustava utemeljenu na dijaloškom pristupu odgojno-obrazovnom procesu, važnosti zajedničkih prostora kao poligona demokratskog obrazovanja, kritičkoj analizi procesa (su)konstrukcije i legitimiranja znanja te zajedničkog djelovanja iz trenutnog društveno-političkog okvira prema svijetu mogućeg.

Keywords

alternativne škole; dijaloško obrazovanje; kritička pedagogija; (su)konstrukcija znanja; zajednički prostori

Hrčak ID:

234861

URI

https://hrcak.srce.hr/234861

Publication date:

21.12.2018.

Article data in other languages: english

Visits: 2.550 *