Review article
DEMOKRATSKO OBRAZOVANJE KAO TEMELJ POSTMODERNOG KURIKULA
Ivan Beroš
; Fakultet prirodoslovno-matematičkih i odgojnih znanosti Mostar, Mostar, Bosna i Hercegovina
Full text: english pdf 57 Kb
page 27-27
downloads: 184
cite
APA 6th Edition
Beroš, I. (2018). DEMOKRATSKO OBRAZOVANJE KAO TEMELJ POSTMODERNOG KURIKULA
. Didaskalos: časopis Udruge studenata pedagogije Filozofskog fakulteta Osijek, 2 (2), 9-26. Retrieved from https://hrcak.srce.hr/234861
MLA 8th Edition
Beroš, Ivan. "DEMOKRATSKO OBRAZOVANJE KAO TEMELJ POSTMODERNOG KURIKULA
." Didaskalos: časopis Udruge studenata pedagogije Filozofskog fakulteta Osijek, vol. 2, no. 2, 2018, pp. 9-26. https://hrcak.srce.hr/234861. Accessed 20 Dec. 2024.
Chicago 17th Edition
Beroš, Ivan. "DEMOKRATSKO OBRAZOVANJE KAO TEMELJ POSTMODERNOG KURIKULA
." Didaskalos: časopis Udruge studenata pedagogije Filozofskog fakulteta Osijek 2, no. 2 (2018): 9-26. https://hrcak.srce.hr/234861
Harvard
Beroš, I. (2018). 'DEMOKRATSKO OBRAZOVANJE KAO TEMELJ POSTMODERNOG KURIKULA
', Didaskalos: časopis Udruge studenata pedagogije Filozofskog fakulteta Osijek, 2(2), pp. 9-26. Available at: https://hrcak.srce.hr/234861 (Accessed 20 December 2024)
Vancouver
Beroš I. DEMOKRATSKO OBRAZOVANJE KAO TEMELJ POSTMODERNOG KURIKULA
. Didaskalos: časopis Udruge studenata pedagogije Filozofskog fakulteta Osijek [Internet]. 2018 [cited 2024 December 20];2(2):9-26. Available from: https://hrcak.srce.hr/234861
IEEE
I. Beroš, "DEMOKRATSKO OBRAZOVANJE KAO TEMELJ POSTMODERNOG KURIKULA
", Didaskalos: časopis Udruge studenata pedagogije Filozofskog fakulteta Osijek, vol.2, no. 2, pp. 9-26, 2018. [Online]. Available: https://hrcak.srce.hr/234861. [Accessed: 20 December 2024]
Full text: croatian pdf 124 Kb
page 9-26
downloads: 1.263
cite
APA 6th Edition
Beroš, I. (2018). DEMOKRATSKO OBRAZOVANJE KAO TEMELJ POSTMODERNOG KURIKULA
. Didaskalos: časopis Udruge studenata pedagogije Filozofskog fakulteta Osijek, 2 (2), 9-26. Retrieved from https://hrcak.srce.hr/234861
MLA 8th Edition
Beroš, Ivan. "DEMOKRATSKO OBRAZOVANJE KAO TEMELJ POSTMODERNOG KURIKULA
." Didaskalos: časopis Udruge studenata pedagogije Filozofskog fakulteta Osijek, vol. 2, no. 2, 2018, pp. 9-26. https://hrcak.srce.hr/234861. Accessed 20 Dec. 2024.
Chicago 17th Edition
Beroš, Ivan. "DEMOKRATSKO OBRAZOVANJE KAO TEMELJ POSTMODERNOG KURIKULA
." Didaskalos: časopis Udruge studenata pedagogije Filozofskog fakulteta Osijek 2, no. 2 (2018): 9-26. https://hrcak.srce.hr/234861
Harvard
Beroš, I. (2018). 'DEMOKRATSKO OBRAZOVANJE KAO TEMELJ POSTMODERNOG KURIKULA
', Didaskalos: časopis Udruge studenata pedagogije Filozofskog fakulteta Osijek, 2(2), pp. 9-26. Available at: https://hrcak.srce.hr/234861 (Accessed 20 December 2024)
Vancouver
Beroš I. DEMOKRATSKO OBRAZOVANJE KAO TEMELJ POSTMODERNOG KURIKULA
. Didaskalos: časopis Udruge studenata pedagogije Filozofskog fakulteta Osijek [Internet]. 2018 [cited 2024 December 20];2(2):9-26. Available from: https://hrcak.srce.hr/234861
IEEE
I. Beroš, "DEMOKRATSKO OBRAZOVANJE KAO TEMELJ POSTMODERNOG KURIKULA
", Didaskalos: časopis Udruge studenata pedagogije Filozofskog fakulteta Osijek, vol.2, no. 2, pp. 9-26, 2018. [Online]. Available: https://hrcak.srce.hr/234861. [Accessed: 20 December 2024]
Abstract
Odgoj i obrazovanje čine jedan od čimbenika uspješne zajednice odgajajući i obrazujući građane sposobne za aktivno sudjelovanje u participativnoj demokraciji. Važnost obrazovanja za demokraciju je prepoznao još John Dewey, no implementacija ideje je otežana usponom neoliberalizma kao dominantne svjetske ideologije. Kontradikcije između ciljeva i metoda demokracije te neoliberalizma očituju se na području kurikula koji, pod utjecajem postmodernizma, postaje fleksibilniji i otvoreniji za različite diskurse iviđenje stvarnosti iz pozicije drugog. Začetke demokratskog obrazovanja nalazimo u idejama alternativnih škola uspostavljenih u Njemačkoj, Engleskoj te Norveškoj.Istinsko demokratsko obrazovanje zahtjeva transformaciju cjelokupnog odgojno-obrazovnog sustava utemeljenu na dijaloškom pristupu odgojno-obrazovnom procesu, važnosti zajedničkih prostora kao poligona demokratskog obrazovanja, kritičkoj analizi procesa (su)konstrukcije i legitimiranja znanja te zajedničkog djelovanja iz trenutnog društveno-političkog okvira prema svijetu mogućeg.
Keywords
alternativne škole; dijaloško obrazovanje; kritička pedagogija; (su)konstrukcija znanja; zajednički prostori
Hrčak ID:
234861
URI
https://hrcak.srce.hr/234861
Publication date:
21.12.2018.
Article data in other languages:
english
Visits: 2.550
*