Skoči na glavni sadržaj

Pregledni rad

DEMOKRATSKO OBRAZOVANJE KAO TEMELJ POSTMODERNOG KURIKULA

Ivan Beroš ; Fakultet prirodoslovno-matematičkih i odgojnih znanosti Mostar, Mostar, Bosna i Hercegovina


Puni tekst: engleski pdf 57 Kb

str. 27-27

preuzimanja: 184

citiraj

Puni tekst: hrvatski pdf 124 Kb

str. 9-26

preuzimanja: 1.263

citiraj


Sažetak

Odgoj i obrazovanje čine jedan od čimbenika uspješne zajednice odgajajući i obrazujući građane sposobne za aktivno sudjelovanje u participativnoj demokraciji. Važnost obrazovanja za demokraciju je prepoznao još John Dewey, no implementacija ideje je otežana usponom neoliberalizma kao dominantne svjetske ideologije. Kontradikcije između ciljeva i metoda demokracije te neoliberalizma očituju se na području kurikula koji, pod utjecajem postmodernizma, postaje fleksibilniji i otvoreniji za različite diskurse iviđenje stvarnosti iz pozicije drugog. Začetke demokratskog obrazovanja nalazimo u idejama alternativnih škola uspostavljenih u Njemačkoj, Engleskoj te Norveškoj.Istinsko demokratsko obrazovanje zahtjeva transformaciju cjelokupnog odgojno-obrazovnog sustava utemeljenu na dijaloškom pristupu odgojno-obrazovnom procesu, važnosti zajedničkih prostora kao poligona demokratskog obrazovanja, kritičkoj analizi procesa (su)konstrukcije i legitimiranja znanja te zajedničkog djelovanja iz trenutnog društveno-političkog okvira prema svijetu mogućeg.

Ključne riječi

alternativne škole; dijaloško obrazovanje; kritička pedagogija; (su)konstrukcija znanja; zajednički prostori

Hrčak ID:

234861

URI

https://hrcak.srce.hr/234861

Datum izdavanja:

21.12.2018.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 2.550 *