Pregledni rad
DEMOKRATSKO OBRAZOVANJE KAO TEMELJ POSTMODERNOG KURIKULA
Ivan Beroš
; Fakultet prirodoslovno-matematičkih i odgojnih znanosti Mostar, Mostar, Bosna i Hercegovina
Puni tekst: engleski pdf 57 Kb
str. 27-27
preuzimanja: 184
citiraj
APA 6th Edition
Beroš, I. (2018). DEMOKRATSKO OBRAZOVANJE KAO TEMELJ POSTMODERNOG KURIKULA
. Didaskalos: časopis Udruge studenata pedagogije Filozofskog fakulteta Osijek, 2 (2), 9-26. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/234861
MLA 8th Edition
Beroš, Ivan. "DEMOKRATSKO OBRAZOVANJE KAO TEMELJ POSTMODERNOG KURIKULA
." Didaskalos: časopis Udruge studenata pedagogije Filozofskog fakulteta Osijek, vol. 2, br. 2, 2018, str. 9-26. https://hrcak.srce.hr/234861. Citirano 20.12.2024.
Chicago 17th Edition
Beroš, Ivan. "DEMOKRATSKO OBRAZOVANJE KAO TEMELJ POSTMODERNOG KURIKULA
." Didaskalos: časopis Udruge studenata pedagogije Filozofskog fakulteta Osijek 2, br. 2 (2018): 9-26. https://hrcak.srce.hr/234861
Harvard
Beroš, I. (2018). 'DEMOKRATSKO OBRAZOVANJE KAO TEMELJ POSTMODERNOG KURIKULA
', Didaskalos: časopis Udruge studenata pedagogije Filozofskog fakulteta Osijek, 2(2), str. 9-26. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/234861 (Datum pristupa: 20.12.2024.)
Vancouver
Beroš I. DEMOKRATSKO OBRAZOVANJE KAO TEMELJ POSTMODERNOG KURIKULA
. Didaskalos: časopis Udruge studenata pedagogije Filozofskog fakulteta Osijek [Internet]. 2018 [pristupljeno 20.12.2024.];2(2):9-26. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/234861
IEEE
I. Beroš, "DEMOKRATSKO OBRAZOVANJE KAO TEMELJ POSTMODERNOG KURIKULA
", Didaskalos: časopis Udruge studenata pedagogije Filozofskog fakulteta Osijek, vol.2, br. 2, str. 9-26, 2018. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/234861. [Citirano: 20.12.2024.]
Puni tekst: hrvatski pdf 124 Kb
str. 9-26
preuzimanja: 1.263
citiraj
APA 6th Edition
Beroš, I. (2018). DEMOKRATSKO OBRAZOVANJE KAO TEMELJ POSTMODERNOG KURIKULA
. Didaskalos: časopis Udruge studenata pedagogije Filozofskog fakulteta Osijek, 2 (2), 9-26. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/234861
MLA 8th Edition
Beroš, Ivan. "DEMOKRATSKO OBRAZOVANJE KAO TEMELJ POSTMODERNOG KURIKULA
." Didaskalos: časopis Udruge studenata pedagogije Filozofskog fakulteta Osijek, vol. 2, br. 2, 2018, str. 9-26. https://hrcak.srce.hr/234861. Citirano 20.12.2024.
Chicago 17th Edition
Beroš, Ivan. "DEMOKRATSKO OBRAZOVANJE KAO TEMELJ POSTMODERNOG KURIKULA
." Didaskalos: časopis Udruge studenata pedagogije Filozofskog fakulteta Osijek 2, br. 2 (2018): 9-26. https://hrcak.srce.hr/234861
Harvard
Beroš, I. (2018). 'DEMOKRATSKO OBRAZOVANJE KAO TEMELJ POSTMODERNOG KURIKULA
', Didaskalos: časopis Udruge studenata pedagogije Filozofskog fakulteta Osijek, 2(2), str. 9-26. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/234861 (Datum pristupa: 20.12.2024.)
Vancouver
Beroš I. DEMOKRATSKO OBRAZOVANJE KAO TEMELJ POSTMODERNOG KURIKULA
. Didaskalos: časopis Udruge studenata pedagogije Filozofskog fakulteta Osijek [Internet]. 2018 [pristupljeno 20.12.2024.];2(2):9-26. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/234861
IEEE
I. Beroš, "DEMOKRATSKO OBRAZOVANJE KAO TEMELJ POSTMODERNOG KURIKULA
", Didaskalos: časopis Udruge studenata pedagogije Filozofskog fakulteta Osijek, vol.2, br. 2, str. 9-26, 2018. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/234861. [Citirano: 20.12.2024.]
Sažetak
Odgoj i obrazovanje čine jedan od čimbenika uspješne zajednice odgajajući i obrazujući građane sposobne za aktivno sudjelovanje u participativnoj demokraciji. Važnost obrazovanja za demokraciju je prepoznao još John Dewey, no implementacija ideje je otežana usponom neoliberalizma kao dominantne svjetske ideologije. Kontradikcije između ciljeva i metoda demokracije te neoliberalizma očituju se na području kurikula koji, pod utjecajem postmodernizma, postaje fleksibilniji i otvoreniji za različite diskurse iviđenje stvarnosti iz pozicije drugog. Začetke demokratskog obrazovanja nalazimo u idejama alternativnih škola uspostavljenih u Njemačkoj, Engleskoj te Norveškoj.Istinsko demokratsko obrazovanje zahtjeva transformaciju cjelokupnog odgojno-obrazovnog sustava utemeljenu na dijaloškom pristupu odgojno-obrazovnom procesu, važnosti zajedničkih prostora kao poligona demokratskog obrazovanja, kritičkoj analizi procesa (su)konstrukcije i legitimiranja znanja te zajedničkog djelovanja iz trenutnog društveno-političkog okvira prema svijetu mogućeg.
Ključne riječi
alternativne škole; dijaloško obrazovanje; kritička pedagogija; (su)konstrukcija znanja; zajednički prostori
Hrčak ID:
234861
URI
https://hrcak.srce.hr/234861
Datum izdavanja:
21.12.2018.
Podaci na drugim jezicima:
engleski
Posjeta: 2.550
*