Skip to the main content

Professional paper

KOMPARATIVNA ANALIZA KURIKULUMA OSNOVNOŠKOLSKE NASTAVE POVIJESTI U HRVATSKOJ I ENGLESKOJ

Max Marschhauser ; Filozofski fakultet Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, Osijek, Hrvatska


Full text: croatian pdf 82 Kb

page 93-100

downloads: 553

cite

Full text: english pdf 57 Kb

page 101-101

downloads: 139

cite


Abstract

Rad prikazuje razlike između osnovnoškolske nastave povijesti u Hrvatskoj i Engleskoj, prema sadržajima osnovnih obrazovnih dokumenata tih država, a koji se odnose na samu nastavu. To su engleski kurikulum nastave povijesti (National curriculum in England: history programmes of study) te hrvatski Nacionalni okvirni kurikulum i Nastavni plan i program za osnovnu školu, a govori i o aktualnom prijedlogu kurikularne reforme u Republici Hrvatskoj. Nakon početnog objašnjavanja kulturnih razlika do kojih dolazi u ova dva sustava obrazovanja nastave povijesti, rad donosi kronološki prikaz razlika u sadržajima o kojima se učenici poučavaju. Zatim, rad objašnjava još neke razlike u ta dva sustava, poput prilagođenosti dobi učenika za pojedine nastavne sadržaje, odnosa nastave prema kontroverznim povijesnim temama i odnosu lokalne, nacionalne i globalne nastave povijesti.U pisanju rada korišteni su originalni obrazovni dokumenti te je donesena njihova temeljita analiza prema navedenim točkama.

Keywords

nastava povijesti; kurikulum; Hrvatska; Engleska; obrazovni stupnjevi; kontroverzne teme

Hrčak ID:

234867

URI

https://hrcak.srce.hr/234867

Publication date:

21.12.2018.

Article data in other languages: english

Visits: 1.345 *