Skip to the main content

Original scientific paper

Operacionalizacija obrazovnih politika o pravima djece: analiza dokumenata Republike Hrvatske i Sjedinjenih Američkih Država

Ivana Batarelo Kokić orcid id orcid.org/0000-0002-8830-6252 ; University of Split, Faculty of Humanities and Social Sciences, Split, Croatia
Anđela Podrug
Anita Mandarić Vukušić orcid id orcid.org/0000-0003-1532-0069 ; University of Split, Faculty of Humanities and Social Sciences, Split, Croatia


Full text: english pdf 465 Kb

page 370-388

downloads: 159

cite

Full text: croatian pdf 445 Kb

page 352-369

downloads: 646

cite


Abstract

U radu se raspravlja o operacionalizaciji obrazovnih politika o pravima djece. Prava djece primarno proizlaze iz temeljnih ljudskih prava koja promiču zadovoljavanje bioloških, socijalnih, psiholoških, intelektualnih i duhovnih potreba. Donošenjem Konvencije o pravima djeteta 1989. godine dolazi do promjene u poimanju prava djece te se ističe aktivna uloga djeteta kao nositelja vlastitih prava. Promiče se i filozofija inkluzije kako bi se svoj djeci pružile jednake mogućnosti te osigurao rast i razvoj u skladu s individualnim sposobnostima svakog djeteta. Cilj ovog istraživanja bio je ispitati način na koji se djeca i djetinjstvo prikazuju u dokumentima o pravima djece, s naglaskom na aktivnu ulogu djeteta nasuprot zaštitničkom stavu prema djetetu te u kojoj mjeri i na koji način su u dokumentima o pravima djece zastupljene temeljne inkluzivne odrednice. Rezultati kvalitativne deskriptivne analize ključnih dokumenata ukazuju na to da iako se u literaturi promiče uloga djeteta kao aktivnog sudionika i nositelja vlastitih prava taj je koncept potrebno i dalje razvijati.

Keywords

dijete kao nositelj prava; inkluzija; obrazovne politike; prava djece

Hrčak ID:

234950

URI

https://hrcak.srce.hr/234950

Publication date:

23.12.2019.

Article data in other languages: english

Visits: 1.606 *