Preliminary communication
Struktura zadataka prema Bloomovoj taksonomiji u udžbenicima iz matematike za razrednu nastavu
Josipa Jurić
; University of Split, Faculty of Humanities and Social Sciences, Split, Hrvatska
Irena Mišurac
; University of Split, Faculty of Humanities and Social Sciences, Split, Hrvatska
Ivana Vežić
Abstract
Rješavanje zadataka je najčešća aktivnost učenika u nastavi matematike. U radu donosimo kratki opis pojma matematičkoga zadatka, njegove uloge u nastavi i etapa kojima se pristupa u rješavanju zadataka. Napravljena je i klasifikacija zadataka u nastavi matematike u ovisnosti o njegovoj kognitivnoj zahtjevnosti.
Cilj rada bio je provjeriti koliko su zadaci u slučajno odabrainim udžbenicima usmjereni aktivnom učenju matematike od strane učenika. U tome nam je poslužila Bloomova taksonomija sa svojih šest razina kognitivnih procesa. Za svaku razinu, navedeni su ciljevi (ishodi) učenja, tipični aktivni glagoli i najčešći zadaci iz matematičkih udžbenika. Udžbenici su analizirani i s aspekta klasifikacije koja se uobičajeno koristi u početnoj nastavi matematike, a koju je uveo Josip Markovac.
Uvidom u rezultate može se lako zaključiti da oni nisu u potpunosti usklađeni sa suvremenom nastavom i da ne obuhvaćaju sve razine kognitivnih procesa. U udžbenicima su većinom prisutni numerički zadaci koji se odnose na činjenično znanje obuhvaćajući najniže razine kognitivnih procesa, dok su zadatci koji potiču učenike na korištenje viših misaonih procesa, izostavljeni.
Keywords
Bloomova taksonomija; klasifikacija zadataka u matematici; udžbenik iz matematike
Hrčak ID:
234968
URI
Publication date:
23.12.2019.
Visits: 6.633 *