Skip to the main content

Original scientific paper

https://doi.org/10.5559/di.29.1.02

Obrazovni izbori i stavovi prema multikulturalizmu i asimilacionizmu većine i manjine u četiri hrvatske višeetničke zajednice

Dinka Čorkalo Biruški orcid id orcid.org/0000-0002-2954-4349 ; Faculty of Humanities and Social Sciences, Zagreb
Lana Pehar orcid id orcid.org/0000-0001-8859-287X ; Faculty of Humanities and Social Sciences, Zagreb
Margareta Jelić orcid id orcid.org/0000-0002-2478-0756 ; Faculty of Humanities and Social Sciences, Zagreb
Tea Pavin Ivanec orcid id orcid.org/0000-0003-3225-2272 ; Faculty of Teacher Education, Zagreb
Jasmina Tomašić Humer orcid id orcid.org/0000-0002-3605-740X ; Faculty of Humanities and Social Sciences, Osijek


Full text: croatian pdf 961 Kb

page 23-47

downloads: 568

cite


Abstract

U ovom je radu ispitan odnos preferencija modela
obrazovanja nacionalnih manjina i stavova prema
multikulturalizmu i asimilacionizmu u četiri višeetničke
zajednice u Hrvatskoj. Sudjelovalo je 1568 učenika
od 11 do 19 godina, pripadnika hrvatske većine, i četiri
nacionalne manjine, koje se školuju po tzv. obrazovnom
modelu A, odnosno pohađaju cjelokupnu nastavu na
manjinskom jeziku i pismu (Česi, Mađari, Srbi i Talijani),
te 2000 njihovih roditelja. Ovo je prvi rad koji opisuje
neka sociodemografska obilježja učenika u A modelu
manjinske nastave, kao i neke aspekte njihove jezične
kompetencije u hrvatskome i manjinskim jezicima,
upotrebu jezika u obitelji te namjere nastavka školovanja
u Hrvatskoj, odnosno u zemlji podrijetla. Rezultati
pokazuju da su preferencije manjinskih obrazovnih
modela donekle povezane sa stavovima prema
multikulturalizmu i asimilacionizmu, ali i to da su
grupni status (manjina ili većina), te višeetnički kontekst
u kojem je istraživanje provedeno, važne odrednice ovih
stavova.

Keywords

obrazovanje manjina, multikulturnost, multikulturalizam, asimilacionizam, međugrupni odnosi većine i manjine

Hrčak ID:

235746

URI

https://hrcak.srce.hr/235746

Article data in other languages: english

Visits: 1.362 *