Skip to the main content

Preliminary communication

https://doi.org/10.31192/np.18.1.3

Efarmologija: pledoaje za novu znanost i novu paradigmu obrazovanja

Amir Muzur orcid id orcid.org/0000-0002-9770-6733 ; Department of Social Sciences and Medical Humanities; University of Rijeka, Faculty of Health Studies, Department of Public Health, Rijeka, Croatia
Iva Rinčić orcid id orcid.org/0000-0003-1028-8813 ; Department of Social Sciences and Medical Humanities; University of Rijeka, Faculty of Health Studies, Department of Public Health, Rijeka, Croatia
Jiwon Shim ; Chung-Ang University, Humanities Research Institute, Seoul, Korea
Sunyong Byun ; Seoul National University of Education, Department of Ethics Education, Seoul, Korea


Full text: english pdf 101 Kb

page 39-45

downloads: 685

cite


Abstract

Tehnološki razvitak karakterizira niz povezanih fenomena – digitalizacija, informatizacija, robotizacija i globalizacija – koji rezultiraju stalnim i bitnim prilagodbama ljudskog mozga i ponašanja. Ove prilagodbe bude interes brojnih disciplina, ali njihovo sustavno proučavanje, zapravo, izostaje. U ovome članku se, uz navođenje mnogih područja i primjera prilagodbi, sugerira ustrojavanje nove znanosti – efarmologije (od grč. epharmozein = prilagođavati se) koja bi na sveobuhvatan način pristupila prikupljanju i obradi podataka iz raznih opservacija i studija te temeljem razlučivanja poželjnih od nepoželjnih adaptacija mogla utjecati na zakonodavstvo i reformu obrazovanja.

Keywords

digitalizacija; efarmologija; obrazovanje; znanost

Hrčak ID:

235992

URI

https://hrcak.srce.hr/235992

Publication date:

20.3.2020.

Article data in other languages: english

Visits: 2.063 *