Skip to the main content

Original scientific paper

https://doi.org/10.31192/np.18.1.13

Preferencije učenika prema aktivnostima i sadržajima u nastavi Glazbene kulture

Jasna Šulentić Begić orcid id orcid.org/0000-0003-4838-0324 ; The Academy of Arts and Culture in Osijek, Osijek, Croatia
Amir Begić orcid id orcid.org/0000-0003-2152-9563 ; The Academy of Arts and Culture in Osijek, Osijek, Croatia
Ivana Pušić orcid id orcid.org/0000-0002-8386-2137 ; Primary School Ivan Kozarac, Županja, Croatia


Full text: croatian pdf 163 Kb

page 185-202

downloads: 1.078

cite


Abstract

Od školske godine 2019./2020. nastava Glazbene kulture treba se realizirati prema Kurikulumu nastavnog predmeta Glazbena kultura za osnovne škole i Glazbena umjetnost za gimnazije koji će tijekom tri godine ući u sve razrede osnovne škole. U nastavi se realizira otvoreni kurikulum koji učiteljima omogućuje da učenje i podučavanje prilagođavaju interesima i sposobnostima učenika te vlastitim sklonostima. U okviru rada provedeno je istraživanje čiji je cilj bio utvrditi preferencije učenika prema različitim aktivnostima i sadržajima u nastavi Glazbene kulture te otkriti postoje li razlike u preferencijama s obzirom na razred, spol učenika te (ne)pohađanje izvannastavne/izvanškolske glazbene aktivnosti. Istraživanje, koje se odvijalo tijekom 2018. godine, obuhvatilo je 280 ispitanika, tj. anketirani su učenici četvrtog, šestog i osmog razreda. Rezultati pokazuju da učenici imaju pozitivan stav prema nastavi Glazbene kulture i da najviše preferiraju pjevanje, a zatim slušanje glazbe i glazbene igre. Međutim, zastupljenost aktivnosti i sadržaja, osim pjevanja, nije proporcionalna učeničkim preferencijama. Preferencije prema glazbenim aktivnostima s obzirom na spol učenika pokazuju kako se pojedine aktivnosti nalaze na istom mjestu i kod učenika i kod učenica. Također, slušanje glazbe više preferiraju učenici koji glazbenu izvannastavnu/izvanškolsku aktivnost nisu polazili ili je ne polaze. Zaključno, smatramo da bi se glazbene preferencije učenika trebale uzeti u obzir prilikom osmišljavanja nastavnih jedinica, izbora glazbe i organiziranja i izvođenja nastave.

Keywords

aktivnosti i sadržaji; Glazbena kultura; otvoreni model/kurikulum; preferencije učenika

Hrčak ID:

236065

URI

https://hrcak.srce.hr/236065

Publication date:

20.3.2020.

Article data in other languages: english

Visits: 2.501 *