Informatologia, Vol. 41 No. 1, 2008.
Review article
MARKETING INFORMACIJSKI SUSTAVI ZA OTKRIVANJE PREFERNCIJA POTROŠAČA U PROCESU DONOŠENJA ODLUKA O KUPOVINI
Brano Markić
; Faculty of Economy, University of Mostar, Mostar, Bosnia and Herzegovina
Slavo Kukić
; Faculty of Economy, University of Mostar, Mostar, Bosnia and Herzegovina
Dražena Tomić
; Faculty of Economy, University of Mostar, Mostar, Bosnia and Herzegovina
Abstract
Spoznati preferencije potrošača je složen istraživački zadatak. Proces izbora nekog proizvoda i njegova kupovina temelji na većem broju dimenzija, kriterija i faktora koji konvergiraju u svijesti potrošača u trenutku kupovine. Zato je poseban istraživački zadatak je otkriti što potrošač ocjenjuje u procesu izbora proizvoda, koja njegova svojstva i obilježja. U radu se polazi od pretpostavke da kupac uvijek postavlja određene kriterije i na temelju subjektivne procjene njihovih relativnih važnosti donosi odluku i bira određenu alternativu. Kompleksnost odluke i napor potrošača je izravno proporcionalan iznosu novca potrebnog za kupovinu. Ipak, proces kupovine je izomorfan u odnosu na proizvod koji se kupuje. Drugim riječima, proces kupovine slijedi određene zakonitosti i logiku neovisnu o predmetu kupovine. Pretpostavka je da se kupovina temelji na vrednovanju različitih kriterija i alternativa. Zato je nužno prikupiti veliki broj podataka, obaviti složene obrade nad tim podacima i spoznati preferencije potrošača. Takav istraživački zadatak je moguće obaviti samo izgradnjom odgovarajućeg marketing informacijskog sustava za potporu odlučivanju.
Keywords
marketing informacijski sistemi; preferencije potrošaća; analitički hijerarhijski procesi; faktor inkonzistencije
Hrčak ID:
21823
URI
Publication date:
20.3.2008.
Visits: 4.730 *