Skip to the main content

Review article

EFIKASNOST I PROFITABILNOST U KONTEKSTU INDUSTRIJE MASOVNIH MEDIJA

Mario Plenković ; Institute of Media Communications, University of Maribor, Maribor, Slovenia
Tina Tomažič ; Institute of Media Communications, University of Maribor, Maribor, Slovenia


Full text: english pdf 119 Kb

page 39-45

downloads: 1.010

cite


Abstract

U radu se provodi sustavna analiza medijskog tržišta u kontekstu snažnog razvoja medijske industrije na svim razinama lokalne, nacionalne, regionalne i globalne medijske komunikacije. Autori provode sinkronijsku i dijakronijsku provedbenu analizu profitabilnosti medijskih subjekata (ekonomska isplatljivost u poslovanju medijskih institucija) kao i komunikološke aspekte medija (analiza informacijsko-komunikacijskih sadržaja) u kontekstu očuvanja informativne, kulturne, političke i socijalne uloge medijske komunikacije u uvjetima globalne medijske industrije. Istraživanje je pokazlo da su ekonomski, komunikološki, društveni aspekti medija i medijske industrije u međusobnoj korelaciji. Medijska profitabilnost i društvena uloga medija je u stalnom „društvenom konfliktu” između ekonomske profitabilnosti i društveno odgovorne uloge medija . Istraživanje je pokazalo da medijska industrija u uvjetima tržišnog privređivanja i opstanka na medijskom tržištu mora poštivati zakonitosti tržišnog poslovanja uz puno uvažavanje osnovne društvene uloge medija na svim razinama medijskog komuniciranja (globalno, nacionalno, regionalno i lokalno).
Autori zaključuju kako je današnja medijska industrija u suvremenom komunikacijskom svijetu, s aspekta poslovne i programsko javne učinkovitosi, u stalnom društvenom raskoraku između profitabilnosti i društveno odgovorne funkcije medija.

Keywords

mediji; komunikacija; profitabilnost medija

Hrčak ID:

21827

URI

https://hrcak.srce.hr/21827

Publication date:

20.3.2008.

Article data in other languages: english

Visits: 2.504 *