Informatologia, Vol. 41 No. 1, 2008.
Review article
EFIKASNOST I PROFITABILNOST U KONTEKSTU INDUSTRIJE MASOVNIH MEDIJA
Mario Plenković
; Institute of Media Communications, University of Maribor, Maribor, Slovenia
Tina Tomažič
; Institute of Media Communications, University of Maribor, Maribor, Slovenia
Abstract
U radu se provodi sustavna analiza medijskog tržišta u kontekstu snažnog razvoja medijske industrije na svim razinama lokalne, nacionalne, regionalne i globalne medijske komunikacije. Autori provode sinkronijsku i dijakronijsku provedbenu analizu profitabilnosti medijskih subjekata (ekonomska isplatljivost u poslovanju medijskih institucija) kao i komunikološke aspekte medija (analiza informacijsko-komunikacijskih sadržaja) u kontekstu očuvanja informativne, kulturne, političke i socijalne uloge medijske komunikacije u uvjetima globalne medijske industrije. Istraživanje je pokazlo da su ekonomski, komunikološki, društveni aspekti medija i medijske industrije u međusobnoj korelaciji. Medijska profitabilnost i društvena uloga medija je u stalnom „društvenom konfliktu” između ekonomske profitabilnosti i društveno odgovorne uloge medija . Istraživanje je pokazalo da medijska industrija u uvjetima tržišnog privređivanja i opstanka na medijskom tržištu mora poštivati zakonitosti tržišnog poslovanja uz puno uvažavanje osnovne društvene uloge medija na svim razinama medijskog komuniciranja (globalno, nacionalno, regionalno i lokalno).
Autori zaključuju kako je današnja medijska industrija u suvremenom komunikacijskom svijetu, s aspekta poslovne i programsko javne učinkovitosi, u stalnom društvenom raskoraku između profitabilnosti i društveno odgovorne funkcije medija.
Keywords
mediji; komunikacija; profitabilnost medija
Hrčak ID:
21827
URI
Publication date:
20.3.2008.
Visits: 3.059 *