Original scientific paper
https://doi.org/10.31141/zrpfs.2020.57.136.275
Položaj sportaša u sponzorskim kontaktima vezanim za Olimpijske igre
Tone Jagodic
; Olympic Committee of Slovenia, Ljubljana
Zlatko Mateša
; Zagreb School of economics and management, Zagreb
Abstract
Sponzorstva pojedinačnih sportaša uglavnom se ne temelje na intelektualnim industrijskim pravima, već se više oslanjaju na prava osobne svojine. Kako su sportaši uključeni u međunarodna natjecanja, moraju se pridržavati pravila različitih organizacija. Ako sportaš želi sudjelovati na Olimpijskim igrama dužan je poštivati pravila MOK-a i NOC-a, te potpisati olimpijsku deklaraciju koja uključuje šifru podobnosti. Pravilo 40. Olimpijske povelje ključna je odredba koja se mora poštivati tijekom olimpijskih igara.
U Njemačkoj je u slučaju Bundeskartellamt (BKA) iz 2017. pokrenut upravni postupak protiv Njemačke olimpijske sportske konfederacije i MOO-a koji je otkrio da trenutna primjena pravila 40. Olimpijske povelje za sportaše i sponzore u Njemačkoj ograničava natjecanje te da da DOSB i MOK zloupotrebljavaju svoj dominantni položaj. Odluka se temeljila na specifičnom njemačkom pravnom kontekstu i ne odnosi se na druge jurisdikcije, što znači da nova pravila DOSB-a općenito nisu primjenjiva na ostale NOO-ove. DOSB i MOC predložili su izmjene svojih pravila. MOK je upozorio da će proširenje novih DOSB-ovih smjernica ugroziti mehanizme financiranja olimpijske solidarnosti i organizaciju istinski globalnih igara s globalnim sudjelovanjem.
Pritisak vrhunskih sportaša, posebno iz komercijalnog sporta, rasti će i možemo očekivati intenzivne buduće rasprave na međunarodnoj i nacionalnoj razini. MOO i NOC morat će izmijeniti pristup prema sportašima s jedne strane i ne zanemariti načelo solidarnosti prema većini sportaša koji dolaze iz nerazvijenih dijelova svijeta i iz ne baš medijski atraktivnih sportova.
Keywords
sportaši; sponzorski ugovori; Olimpijska povelja
Hrčak ID:
237837
URI
Publication date:
8.5.2020.
Visits: 1.779 *