Skip to the main content

Review article

https://doi.org/10.38190/ope.10.1.5

Strategije promoviranja ulaganja dijaspore u njihove zemlje porijekla

Sanja Franc orcid id orcid.org/0000-0001-8787-4429 ; Faculty of Economics and Business, University of Zagreb
Marina Perić Kaselj orcid id orcid.org/0000-0003-4513-841X ; Institute for Migration and Ethnic Studies
Ivona Škreblin Kirbiš ; Zagreb School of Economics and Management


Full text: english pdf 695 Kb

page 104-116

downloads: 610

cite


Abstract

Ulaganja dijaspore i transnacionalno poduzetništvo predstavljaju značajna područja potencijalnog doprinosa nacionalnom razvoju. S obzirom na činjenicu da dijaspora ima više mogućnosti povezivanja sa širokim spektrom potencijalnih partnera, kako u svojim zemljama podrijetla, tako i u zemljama imigracije te time i stvaranja prilika za ulaganja, trgovinu i outsourcing, zemlje u razvoju kojima nedostaje ljudskog i financijskog kapitala trebale bi se više usmjeriti na projekte i mjere poticanja suradnje s dijasporom. Glavni cilj ovog rada je definirati i raspraviti glavne i najčešće korištene mjere politika za poticanje ulaganja dijaspore i transnacionalnog poduzetništva u zemljama u razvoju sa svrhom davanja preporuka za uključivanje dijaspore. Provedena je analiza ukazala da su mjere poticanja i stupanj uključivanja dijaspore različiti među zemljama, a u većini njih i dalje nedostaje odgovarajući institucionalni okvir za promicanje transnacionalnih mreža koje mogu biti važan kanal razvoja poduzetništva, radnih mjesta i inovacija.

Keywords

inozemna ulaganja; dijaspora; transnacionalno poduzetništvo

Hrčak ID:

239704

URI

https://hrcak.srce.hr/239704

Publication date:

24.6.2020.

Article data in other languages: english

Visits: 1.372 *