Review article
https://doi.org/10.38190/ope.10.1.5
Strategije promoviranja ulaganja dijaspore u njihove zemlje porijekla
Sanja Franc
orcid.org/0000-0001-8787-4429
; Faculty of Economics and Business, University of Zagreb
Marina Perić Kaselj
orcid.org/0000-0003-4513-841X
; Institute for Migration and Ethnic Studies
Ivona Škreblin Kirbiš
; Zagreb School of Economics and Management
Abstract
Ulaganja dijaspore i transnacionalno poduzetništvo predstavljaju značajna područja potencijalnog doprinosa nacionalnom razvoju. S obzirom na činjenicu da dijaspora ima više mogućnosti povezivanja sa širokim spektrom potencijalnih partnera, kako u svojim zemljama podrijetla, tako i u zemljama imigracije te time i stvaranja prilika za ulaganja, trgovinu i outsourcing, zemlje u razvoju kojima nedostaje ljudskog i financijskog kapitala trebale bi se više usmjeriti na projekte i mjere poticanja suradnje s dijasporom. Glavni cilj ovog rada je definirati i raspraviti glavne i najčešće korištene mjere politika za poticanje ulaganja dijaspore i transnacionalnog poduzetništva u zemljama u razvoju sa svrhom davanja preporuka za uključivanje dijaspore. Provedena je analiza ukazala da su mjere poticanja i stupanj uključivanja dijaspore različiti među zemljama, a u većini njih i dalje nedostaje odgovarajući institucionalni okvir za promicanje transnacionalnih mreža koje mogu biti važan kanal razvoja poduzetništva, radnih mjesta i inovacija.
Keywords
inozemna ulaganja; dijaspora; transnacionalno poduzetništvo
Hrčak ID:
239704
URI
Publication date:
24.6.2020.
Visits: 2.117 *