Informatologia, Vol. 53 No. 1-2, 2020.
Original scientific paper
https://doi.org/10.32914/i.53.1-2.2
DIGITALNE KOMPETENCIJE UČITELJA I SURADNIKA NA VISOKIM OBRAZOVNIM USTANOVAMA REPUBLIKE HRVATSKE
Mirela Müller
; Department for Pedagogy, Faculty of Humanities and Social Sciences, Osijek, Croatia
Melita Aleksa Varga
; Department for Pedagogy, Faculty of Humanities and Social Sciences, Osijek, Croatia
Abstract
Jedna od osnovnih kompetencija za cjeloživotno učenje je razvoj digitalne kompetencije, posebno na visokoškolskim ustanovama. Postoje dugoročni ciljevi ekonomskog i društvenog napretka u obliku inicijativa koje se odnose na osiguranje višestrukog informacijskog obrazovanja. S obzirom na to da u Hrvatskoj nema dovoljno istraživanja usmjerenih na ocjenu početnog stanja informacijske pismenosti unutar visokoškolskih ustanova, cilj je ovog istraživanja utvrditi razinu znanja, točnije digitalnu kompetenciju nastavnika u visokoškolskim ustanovama u Republici Hrvatskoj, učestalost njihove upotrebe suvremenih tehnologija u nastavi i objasniti nužnost provođenja multimedijskih i e-learning programa praćenja na različitim fakultetima. Istraživanje je provedeno na reprezentativnom uzorku (N = 1800) nastavnika i suradnika na visokim učilištima u Republici Hrvatskoj koji rade na različitim odjelima u Osijeku, Splitu i Zagrebu. Internetski upitnik korišten je za ispitivanje razine njihove digitalne kompetencije, učestalosti i načina korištenja suvremenih tehnologija u nastavi. Rezultati istraživanja pokazuju da su nastavnici i suradnici koji rade na tehničkim fakultetima kompetentniji za obavljanje svojih istraživačkih znanstvenih radova i koriste suvremene tehnologije znatno više od nastavnika i suradnika koji rade na području društvenih i humanističkih znanosti. Rezultati pokazuju da više od 70% nastavnika i suradnika ocjenjuje sebe digitalno kompetentnim za korištenje računala i novih tehnologija, a preko 60% njih redovito koristi medije u svojoj nastavnoj praksi.
Keywords
digitalne kompetencije; visokoškolske ustanove u Republici Hrvatskoj; primjena suvremene tehnologije u nastavi; svrha primjene novih tehnologija
Hrčak ID:
240171
URI
Publication date:
30.6.2020.
Visits: 3.217 *