Skip to the main content

Preliminary communication

https://doi.org/10.22572/mi.26.1.6

Studija slučaja 24sata: mjesto edukativnih tema u tabloidnom novinarstvu

Željana Ivanuš orcid id orcid.org/0000-0003-1480-4459 ; predavač na Fakultetu političkih znanosti Sveučilišta u Zagrebu


Full text: croatian pdf 805 Kb

page 109-128

downloads: 1.052

cite


Abstract

U fokusu interesa tabloidnih novina poznate su i slavne osobe, tračevi, skandali, sudski procesi i druge slične teme. Postavlja se pitanje mogu li čitatelji išta naučiti iz takvih novina? Kroz studiju slučaja hrvatskoga dnevnog tabloida 24sata znanstvenom metodom analize sadržaja istražuje se edukativna funkcija tabloidnih novina. Istraživanjem je potvrđena hipoteza da se edukativne teme povremeno pojavljuju na naslovnicama 24sata. Naime, na 98 naslovnica (28 %) od ukupno 351, koliko ih je bilo u 2017. godini, objavljeno je 108 naslova kojima su najavljene edukativne teme. Najviše tema bilo je vezano uz zdravlje, kulinarstvo, zaštitu potrošača i financije. Edukativne teme dobivaju redovito veliki prostor na naslovnici jer su 44 teme bile glavna priča dana, odnosno šlager A, 26 tema bilo je šlager B, a 38 tema bile su male najave, odnosno mali šlageri. Novine zadržavaju tabloidni stil uređivanja i kod takvih tema jer su najavljene jakim tabloidnim naslovima, nadnaslovima i podnaslovima te su grafički pojačani primjenom crvene i crne boje uz velike fotografije ili infografiku.

Keywords

24sata; tabloid; naslovnice; edukativna funkcija novina

Hrčak ID:

240444

URI

https://hrcak.srce.hr/240444

Publication date:

23.6.2020.

Visits: 2.574 *