Skip to the main content

Original scientific paper

https://doi.org/10.15516/cje.v22i2.3520

Utjecaji na digitalno građanstvo: iz perspektive studenata, budućih učitelja u Turskoj

Ebru Albayrak Ozer orcid id orcid.org/0000-0003-1327-9576 ; Sakarya University
Umit Ozer orcid id orcid.org/0000-0003-3676-4988 ; Sakarya University


Full text: croatian pdf 343 Kb

page 397-424

downloads: 297

cite

Full text: english pdf 343 Kb

page 397-424

downloads: 314

cite


Abstract

Svrha ovoga rada bila je istražiti neke utjecaje na postupke digitalnoga građanstva turskih studenata, budućih učitelja. Brzim širenjem tehnologije, pojedinci su postali dijelom digitalnoga svijeta te su se suočili s pratećom potrebom razvoja vlastitih vještina digitalnoga građanstva. Povećala se važnost otkrivanja čimbenika koji utječu na razvoj vještina digitalnoga građanstva studenata, budućih učitelja koji će obrazovati digitalne građane budućnosti. Podatci su dobiveni od 723 ispitanika koristeći tri upitnika pisana na turskom jeziku. Rezultati su pokazali da samoučinkovitost u korištenju interneta, posjedovanje računala i internetske veze utječu na digitalno građanstvo. Nalazi iz ovoga istraživanja mogu pomoći u razumijevanju doprinosa pojedinih varijabli (internetska samoučinkovitost, vlastito računalo i vlastita internetska veza, obrazac spavanja, spol, godina studija, prosjek ocjena i dob) na razine vještina digitalnoga građanstva studenata, budućih učitelja. Ovo istraživanje daje korisne smjernice za uspješnije rezultate vještine digitalnoga građanstva budućih učitelja određivanjem čimbenika kojima se može manipulirati kroz projektiranje obrazovnoga sustava i implementaciju.

Keywords

digitalno građanstvo; vlastito računalo; vlastita internetska veza; samodostatnost u korištenju interneta; obrazac spavanja

Hrčak ID:

240995

URI

https://hrcak.srce.hr/240995

Publication date:

24.6.2020.

Article data in other languages: english

Visits: 1.802 *