Skip to the main content

Review article

https://doi.org/10.21857/mnlqgc5q5y

Glazbena pedagogija u odnosu na muzikologiju i obrazovne znanosti: tri područja intervencije

Carla Cuomo ; Department of Arts, Bologna University, Bologna, Italy
Giuseppina La Face ; Bologna University, Bologna, Italy


Full text: english pdf 228 Kb

page 95-109

downloads: 763

cite


Abstract

U zapadnom svijetu već dugo postoji neprirodna podjela između pedagoško-didaktičkog polja i muzikologije, a suvremena situacija nije to znatno promijenila. Muzikologija i pedagoško-didaktički studiji odabrali su i slijede paralelne putove koji se ne preklapaju. Konceptualno je polazište svijest o dvama problemima: s jedne strane muzikologija riskira da postane samoreferencijalna ako se ne otvori vitalnoj vezi s političkim aspektima obrazovanja; s druge strane obrazovne znanosti razvijaju modele glazbenog obrazovanja čiji se sadržaj ne ažurira na temelju muzikološkog znanja. Ova razjedinjenost uzrokuje da izvođenje glazbe prevladava nad poznavanjem glazbe, umjesto da su ove dvije dimenzije združene. Članak opisuje razultate talijanskog istraživačkog projekta koji provodi talijanska Sveučilišna mreža za glazbeno obrazovanje (Rete universitaria per l’Educazione musicale).

Keywords

obrazovne znanosti; glazbeno obrazovanje; glazbena pedagogija; Sveučilišna mreža za glazbeno obrazovanje

Hrčak ID:

241699

URI

https://hrcak.srce.hr/241699

Publication date:

15.6.2020.

Article data in other languages: english

Visits: 1.978 *