Skip to the main content

Review article

https://doi.org/10.3935/ljsr.v27i1.277

REKONCEPTUALIZACIJA FREIREVOG NASLIJEĐA U KONTEKSTU SOCIJALNOG RADA

Jovana Škorić orcid id orcid.org/0000-0001-9028-2176 ; Department of social work, Faculty of Philosophy, University of Novi Sad, Novi Sad, Serbia
Marko Škorić ; Department of sociology, Faculty of Philosophy, University of Novi Sad, Novi Sad, Serbia


Full text: croatian pdf 345 Kb

page 57-82

downloads: 784

cite


Abstract

Ovaj rad ima za cilj pokušati rekonceptualizirati, rezimirati i analizirati glavna naslijeđa brazilskog filozofa i edukatora Paula Freirea i prikazati njegov značaj za socijalni rad. S obzirom na to da se mali broj autora bavio ovom temom, rad prije svega teži pružiti koherentniji okvir već istraženih Freireovih ideja u kontekstu socijalnog rada. Naime, prikazat će se na koji način njegove ideje poput kritičke pedagogije, refleksivne prakse, kritičkog razmišljanja, dijaloga, osnaživanja, reciprociteta i mnoge druge, utječu na praksu socijalnog rada. Naime, spomenute Freireove ideje koje su relevantne za kontekst socijalnog rada grupirane su u tri područja: (1) kritički socijalni rad, osnaživanje i preispitivanje pozicije socijalnog rada u društvu, (2) ideje koje se mogu koristiti za rekonceptualizaciju odnosa socijalnog radnika i korisnika i (3) ideje koje idu u pravcu promišljanja o rastu i razvoju socijalnih radnika kao profesionalaca. Nakon analize spomenutih pojmova i područja, na kraju rada ostavljen je prostor za ocjenu relevantnosti Freireovih teorijskih okvira u cilju razvoja ključnih kompetencija profesije socijalnog rada koje su usmjerene na dijalog, progresivne društvene promjene i općenito cjelokupan socijalni razvoj, kao i za izazove u kontekstu suvremenog socijalnog rada.

Keywords

Paulo Freire; kritička pedagogija; kritički socijalni rad; osnaživanje; refleksivna praksa; socijalni radnici

Hrčak ID:

242206

URI

https://hrcak.srce.hr/242206

Publication date:

30.7.2020.

Article data in other languages: english

Visits: 1.733 *