Filozofska istraživanja, Vol. 40 No. 3, 2020.
Preliminary communication
https://doi.org/10.21464/fi40303
Filmski spektakl i kinematička kultura: filmski horor u doba slike svijeta
Dario Vuger
orcid.org/0000-0001-6842-0579
; Ulica ruža 54, HR–10310 Ivanić Grad
Abstract
U radu autor uspostavlja i brani tezu o postavljanju filma strave osamdesetih godina prošloga stoljeća kao paradigme djelovanja spektakla kao sustava udaljavanja pojedinca od života njegovim bitnim vezanjem za slikovne fenomene. Time se u svezu dovode tri do sada odvojena elementa koje autor smatra presudnim za razumijevanje medija te ukupne medijske teorije dvadesetog i prvih desetljeća dvadeset i prvog stoljeća, a to su Heideggerova ideja o dobu slike svijeta, Debordov pojam spektakla i Deleuze-Bellerova filozofija filma i napose konceptualno određena filmska filozofija kao sažimanje mogućnosti odgovora na suvremeno stanje društva u kojemu se filmski spektakl odražava u bitno kinematiziranoj kulturi, odnosno društvu pokrenutom kroz isključiv odnos slikovnih reprezentacija.
Keywords
film; spektakl; slika svijeta; horor; kinematička kultura
Hrčak ID:
245113
URI
Publication date:
21.10.2020.
Visits: 2.628 *