Skip to the main content

Preliminary communication

https://doi.org/10.21464/fi40303

Filmski spektakl i kinematička kultura: filmski horor u doba slike svijeta

Dario Vuger orcid id orcid.org/0000-0001-6842-0579 ; Ulica ruža 54, HR–10310 Ivanić Grad


Full text: croatian pdf 341 Kb

page 477-498

downloads: 313

cite

Full text: english pdf 341 Kb

page 498-498

downloads: 483

cite


Abstract

U radu autor uspostavlja i brani tezu o postavljanju filma strave osamdesetih godina prošloga stoljeća kao paradigme djelovanja spektakla kao sustava udaljavanja pojedinca od života njegovim bitnim vezanjem za slikovne fenomene. Time se u svezu dovode tri do sada odvojena elementa koje autor smatra presudnim za razumijevanje medija te ukupne medijske teorije dvadesetog i prvih desetljeća dvadeset i prvog stoljeća, a to su Heideggerova ideja o dobu slike svijeta, Debordov pojam spektakla i Deleuze-Bellerova filozofija filma i napose konceptualno određena filmska filozofija kao sažimanje mogućnosti odgovora na suvremeno stanje društva u kojemu se filmski spektakl odražava u bitno kinematiziranoj kulturi, odnosno društvu pokrenutom kroz isključiv odnos slikovnih reprezentacija.

Keywords

film; spektakl; slika svijeta; horor; kinematička kultura

Hrčak ID:

245113

URI

https://hrcak.srce.hr/245113

Publication date:

21.10.2020.

Article data in other languages: english

Visits: 1.838 *